Extern hårddisk till lap-top

M

MaLu

Är det smart att ha? Jag har en lap-top med 40G hårddisk men den vill jag ju helst inte proppa full med bilder, film och musik och annan skit. Det drar väl ner datorn eller hur?

Fungerar det bra att ha en extern hårddisk? Har inte så mycket på datorn ännu men det fylls ju på så sakteliga och jag använder DC för att ladda ner så det hade ju inte vart fel att ha lite mer att dela ut... :smirk:

malu
 
Sv: Extern hårddisk till lap-top

Det fungerar alldeles utmärkt! Jag har en 160 GB extern hårddisk som jag i första hand har som backup och för att lagra sådant jag inte använder så ofta. Tyvärr låter den lite mer än datorn, så jag har den för det mesta avstängd. Annars är jag nöjd med den.

Men tänk på att datorn bör ha USB2 eller Firewire. Har den bara en gammal USB-port så går hårddisken att ansluta, men det kommer gå fruktansvärt långsamt. I så fall bör du skaffa ett instickskort med en bättre port.
 
Sv: Extern hårddisk till lap-top

Jag har också en extern hårddisk till mín bärbara. Det är kanon just för nedladdningar och backup. Jag har fn 80Gb men ska köpa en ny större. Jag har en "docka" som jag lätt kan byta disk i. Men som gern skriver, kolla så du har USB2, det gör verkligen skillnad....
 

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 727
IT & mobiler jag har fått problem med min externa hårddisk, en iomega på 250 gb (tror jag) som är ca ett år gammal. datorn hittar den men så fort...
Svar
4
· Visningar
3 370
Senast: LLaika
·
P
IT & mobiler hallå alla bukare. jag måste bara vända mig någonstans o fråga om det finns någon vänlig varelse som vill hjälpa mig lite?! :D har...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Tiggertjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp