ishorses

Trådstartare
Vad ska hästen ha för exteriör för att riktigt kunna sätta under sig ordentligt?
visa gärna bilder. :)

Sv: exteriör

Det som åtminstone hjälper väldigt mycket är att hästen har bra vinklar i bakbenen. Om hästen har väldigt raka bakben så har den svårare för att vinkla dem och sätta dem ordentligt under sig. Detta märkte jag väldigt tydligt då jag jämförde mina två hästar. Ófeigur har helt super bakbensaktivitet och stiger bra under sig helt naturligt, medan Dimma som har väldigt raka bakben är väldigt dålig på att ta i med dem ordentligt. Hon skjuter dem mest bara under sig om du förstår vad jag menar.

Här är i alla fall bilder på dem. Vet inte om strecken är helt korrekt utritade, men man ser nu ungefär.

_MG_1007.jpg

Ófeigur

IMG_0198.jpg

Dimma

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
735
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 067
Senast: Freazer
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 476
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Halmstad sportryttarförening bjöd in till en clinic med landslagsryttaren Jens Fredricson var temat unghästens utbildning. I första...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka