export till Norge?

Sv: export till Norge?

Okej, tack för bra svar!
Jag ska börja med att kolla med min revisor idag!

För enkelhetens skull kanske man ska skriva ett kvitto på hästen på säg 5000:- och betala alla avgifter på det (vilket personen som ska få hästen givetvis får stå för....) eller tänker jag fel?

...fortsätter.

Bokföringsmässigt eller vad man ska säga är hon ju inköpt för mycket mer så det blir ju en rejäl förlustaffär.

Men jag vill ändå göra så eftersom det är ett svårsålt sto på marknaden nu iom skada och åldern, jag vill se henne hos denna personen som kan ta hand om henne på bästa sätt och aldrig kommer att sälja henne osv osv....

Jag kommer att få hennes nästa föl men det kan man ju inte värdera nu när man inte ens vet om det blir något föl så att säga, hon är inte ens betäckt....

Det är det allra enklaste för då blir det ingen gåva men du kommer ju att få en inkomst på femtusen i din bokföring fast även det kan vara ett plus att det blir lite mindre minus. Det kan ju dessutom behandlas som vilken export som helst när det gäller moms m m.

Så kolla med din revisor för jag antar att du kan ha haft avskrivning på hästen i rörelsen. Så att du kan sätta värdet efter det och då helt slippa krångel från skattesidan och bokföringsmässigt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 290
Senast: Edla
·
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 418
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka