Exklusiv täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 699
E

emelit

Är lite intresserad av deras tunna regntäcken, silverfärgat. Någon som har någon erfarenhet så man inte köper grisen i säcken :D

Sv: Exklusiv täcken

enligt Exklusiv så är det bättre andasfunktion på det blå än silver, jag har ett par blå och är supernöjd, en stallkamrat har silver och är mycket nöjd hon också.

Okay, tänkte att silver är ju bra om solen skulle titta fram, så reflekteras den bort och hästarna slipper bli allt för varma..
Hur är de i storlekarna?
Då kanske man skulle ta och beställa därifrån :)

Senast ändrad av en moderator:

På mitt silverregn läckte det in vatten i sömmen som går på nedre delen av täcket.På insidan är det dubbelt tyg en bit upp så när jag tog in pållan efter en dags ösregnande förra sommaren så hade det samlats så mycket vatten i nederkanten så det skvalpade rejält :eek: och tungt blev täcket också :mad:
Men jag gjorde små hål på insidan i nedre delen så vattnet kan rinna ut. Annars är jag nöjd med det,det andas inte så jättebra så om man vill ha ett svalare sommartäcke kanske man ska ta det blåa :confused:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 497
Senast: ako
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 528
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka