Existerar sängstommen jag söker?

Lillelorden

Trådstartare
Jag är på jakt efter en sängstomme som ska möta följande kriterier:

- Finns till 140 madrass
- Har förvaring under sängen med lådor åt enbart ett håll. Tänk dagbädd.
- Inte på tok för dyr.

Kollat på stommar med generös förvaring under men antingen finns det i storlek som matchar min säng men har lådor åt båda håll, eller så finns det lådor åt ena hållet men bara i storlek 90 cm.
Jag måste av utrymmesekonomiska själ placera sängen emot väggen. Nödlösningen blir ju att köpa en åt dubbelsäng (kollat bl.a. på Ikeas Brimnes) men ta bort handtagen på den sidan som ska vara mot väggen, men då går jag ju miste om halva förvaringen. Eller får flytta hela sängen när jag ska ha nåt i de lådorna :p.

Nån som har tips?

Sv: Existerar sängstommen jag söker?

Jag vet inte av någon sängstomme som möter dina kriterier, men en vanlig säng på ben med rätt mått och sen lösa lådor under kanske kan funka om du inte hittar något?

Var har du hittat 140 cm sängstommar ?
Min ena dotter letar efter en sådan

Ikea har åtminstone ett par modeller, Brimnes bl.a. Kolla hemsidan om det inte finns i ert varuhus :).

Bylund; det har jag faktiskt inte tänkt på. Min säng är av lite krångliga proportioner, visserligen, och blir inte snygg i alla bottnar men det problemet finns ju oavsett om det är förvaring inbyggt eller inte. Ska fundera på detta alternativ.

Jag håller med Bylund. Vi har köpt sänglådor på hjul från ÖoB som går in under nästan vilken säng som helst. Vill man inte att de ska synas kan man ha en sängkappa som hänger ner. Vi har en 140-säng med en hemsnickrad huvudgavel. Det är inte svårt att bygga en egen. Tycker inte Ikeas sängstommar/gavlar är speciellt snygga.

Liknande trådar

Hemmet Jag och blivande sambon letar ny säng, hans svackiga (men ack så sköna:love:) 120-bädd sjunger på sista refrängen och får förmodligen...
Svar
2
· Visningar
6 023
Senast: Elinkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka