exemtäcke

åke

Trådstartare
Hej. Jag har länge grubblat på en sak ang. islandshästar. Jag kan inget om dom så jag frågar er. När man täcker dom på sommaren får dom då i sig A.D. vitaminer ändå eller är detta något man måste tillsätta? Bara nyfiken?

Sv: exemtäcke

Hej!
D-vitamin får dom i sig via solljuset. Benen är ju inte täckta, så där kommer ju solen åt.

Mvh Ia

Sv: exemtäcke

Min har ju huva o allt, maglapp....Så bara benen syns mest. Hästen är 9 år o har haft eksem i 8 år. Han får sol o så under vintertid fram till mars. Nu är han täckad sedan tre veckor för han är mycket känslig mot knott så jag börjar hellre tidigt med täcke.

Hästen får en bra foderstat i övrigt så jag tar för givet han får i sej vad han behöver.

Utredd o testad är han oxå. (Blodprov och pricktest)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 180
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 869
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka