exemfunderingar

Rebecka83

Trådstartare
det är nu min andra sommar med min exem shettis... och hon förstör exemtäcken på löpande band... :cry:

satt hela kvällen i går o lagade det och när jag kom i morse så hade hon lyckats få halstunneln runt magen :confused: och det satt så tight att jag fick klippa bort det...

mamma har erbjudit sig att betala ett boett åt mig men undrar om det finns nåt som gör att man kan ha dem utan täcke?

hon har fått linförolja hela året i maten, tvättar henne ett par gånger i månaden o behandlar med salicylsyra... i fjol använde jag nylanders hästcreme men "min" butik har slutat ta in det...

så är det bara täcke som gäller eller finns det nån möjlighet att hon ska kunna gå utan... det är ju verkligen inte billigt att köpa två täcken per år som det ser ut nu...

Sv: exemfunderingar

På såna hästar får man spendera sommaren att laga och köpa nya täcken, eller så ställer man hästen ensam i en hage där det inte finns något att klia sig på.

Nylanders finns att köpa både hos Hööks och Börjes.
Kan hästen inte ha täcke så blir det väl installning som gäller. Ha den ute bara dagtid och ta in innan knotten kommer på kvällen.

Har också en shettis som tar sönder täcken på löpande band!:crazy:
Han har lindrig exem,han går just nu utan täcke på lösdrift,han har liksom tagit sönder alla täcken jag hade.
Annars går han med täcke,ska köpa nya så fort jag kan är ej så duktig på att laga.

Köpte två st billiga exemtäcken på Gekås i Ullared.
Vet inte om Boett är mer hållbart??Har ett Boett till min Islänning.

På honom kör jag annars med Linfröolja,B-vitamin,AloeVera Gel i maten.
Tvättar honom 1-2 ggr i månaden med milt schampo.
Har ej behövt smörja honom,har endast använt Switch en gång var tredje vecka eller efter jag tvättat honom.

Har du prova Switch On?
Det har hjälpt min excem-shettis denna sommaren. :banana:
Ger även Linfröolja 2 grr dagl.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka