Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var och hur är det bevisat? Jag vet vilket foder tillskott du menar, däremot finns inget om eksem och definitivt inget som är bevisat. Har du någon information om när det skulle ha bevisats, får du gärna delge oss det.
Pro Equo har annars samma funktion som Probimin, dvs den lugnar och stabiliserar magen. Just detta är man som ägare till en eksemhäst nog tvungen att greppa under den senare delen av året, dvs när eksem perioden inte är igång. Då bör man se till att hästen går på en stabil foderstat, och inte göra några stora förändringar. När dessa ska ske, bör de vara långsamt och successivt.
I övrigt är eksem mer komplicerat än att ge enstaka foder tillskott, har hästen så lindrig eksem att det går över med välling så tror jag för min del att denna häst förmodligen inte ens behövt välling om man planerat lite. Den är ju inte billig, öppnad förpackning håller i 5 dagar, bagen är på 5 kg så det handlar om ca 1 liter per dag som hästen måste få i sig om bagen inte ska hinna bli förstörd.
kl
marstalls isimix på granngården är väl speciellt framtagen, kika på den om det kan vara ngt.
Isi-Mix är som jag förstått spannmål med ogräs och örter tillsatt. Varför anser du det ska vara så bra då??
Man kan säga så här, ismix innehåller i princip det man inte bör ge en eksemhäst. Spannmål är väl inte det mesta hippa att ge, och här har man i princip lyckats få med det mesta i spannmålsväg.
Sen kan många eksemhästar klara ett visst mått av spannmål, men att generellt tillverka ett eksemfoder med just sådant man inte borde fundera på till en eksemhäst kan ju tyckas märkligt.
Att sen finna någon innehållsförteckningen på nätet, verkar ju vara himla hemligt.
Torkar gräs, ja då får man räkna med vad som helst. Läser jag te x köttbiprodukt på någon djurmatsburk, då åker den tillbaka in i hyllan igen. Som en jämförelse alltså, för det handlar om vad som helst. Men visst kan man fråga sig varför man vill betala 300 kr för 20 kg hö med örter och spannmål. Det är väl vad tillverkaren vill klassa fodret som.
Ja, du fick ju ett bra svar av Boj, så jag behöver inte tillägga något. Efter många år med en eksemhäst lär man sej lite grann, så tänk gärna efter själv innan du hyvlar ur dej saker.
Ja, du fick ju ett bra svar av Boj, så jag behöver inte tillägga något. Efter många år med en eksemhäst lär man sej lite grann, så tänk gärna efter själv innan du hyvlar ur dej saker.
lite mysko att du har en sån neggo attityd, eller fattar man ditt inlägg fel som du skrev till mig? och nu..."hyvlar" du på och vill du delge själv dina erfarenheter ang exemhäst o dess foder så läser jag det gärna.
åter till ämnet, finns det örter eller annat i foder som sägs vara bra för exemhästar? vet att det bedrivs endel forskning på hundfoder, och där har man ju anpassat dels på ras, sen även vissa hudåkommor.