Exalterad!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sirisiri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 245
S

Sirisiri

Jag ska titta på kattunge i helgen! Äntligen har jag hittat en liten brittunge med lämplig färg som inte bor alltför långt bort! Gud vad kul det ska bli!!! :banana: :bump:

Har varit i din sits alldeles nyligen så jag vet hur du
känner dig! :)

Hoppas att det går bra!! :bump:

Kul!!! Det är så härligt med kattungar!!! Fast dom är ju väldigt mysiga som vuxna oxå!!!
Lycka till :bump:

:love: GRATTIS! Fattar känslan :) skall hämta en tremånaders skogis i Köpenhamn om två veckor :love:
Visst blir man tokig av längtan? En kul tokighet :D

De enda färgerna jag kunde tänka mig var blå eller creme och gärna med vitt i. Kan inte påstå att jag letat hysteriskt intensivt efter kattunge, men det här var faktiskt de första ungarna med rätt färg jag stötte på. Det finns två honor kvar och båda är cremefärgade. Hur söta som helst på bilden! :love:

Hoppas bara att min Siri blir lika förtjust... Det är för hennes skull vi skaffar en till.

Hmm, du ska möjligtvis inte till Odensbacken och titta? Vet att Yogas uppfödare har just 2 cremetjejer till salu och det är inte världens vanligaste färg på britten.

Siri är blå och vit. Skulle vara sött med två likadana, men creme funkar bra det med! :love:

Nämen vad kul !!!! Det är nämligen Yogas kullbrors sista kull, så jag antar att Yoga är din tjejs faster.

Jag pratar med den uppfödare öfta och hon berättade igår att nån skulle komma i helgen. Ska ni ställa nåt? Både mamma och pappa (partisk) är ju väldigt fina, så ungen bär bli fin hon med. Då är din lilla alltså kusin till min Abbie !!

Hälsa Chris från Yogas ägare, så får vi se vad hon säger :idea:

Skojsigt! Men jag håller nog Bukelivet utanför det verkliga livet...

Ska bli så himla kul! Vill verkligen ha en äkta Britt! Jag är nog ingen sån där utställningsmänniska, men varför inte prova nån gång? :idea: Är kissen fin, så varför inte! Fast i mina ögon är mina djur dom finast på hela jorden! :love:

/Sirisiri - som inte ens sett kissen än... :cool:

Jag menade bara att hela världen inte behöver veta att jag finns här. Det verkade som att du tog illa upp, men så menade jag absolut inte! Även om jag inte är jätteanonym på Buke, så är det inget jag pratar med andra icke-buke-människor om. Det var bara så jag menade, att ska jag hälsa från dig måste jag ju "avslöja" mig. Det spelar väl iofs ingen roll, men...

Nja, vill jag så kan jag nog ta reda på en hel del om dig, vilket jag inte är ett dugg intresserad av. Ville bara informera om att våra katter är nära släkt.

Och hälsa inte, jag pratar med henne ofta ändå.

Alltså jättekul att kissarna är släkt! :) Men jag förstår inte varför du måste bli sur för att jag inte vill berätta för folk att jag finns på Buke... :confused: Det har ingenting att göra med varesig dig, kissarna eller Chris!

Bra, :bow: för jag gillar inte när folk är sura på mig utan anledning... :crazy:

Jag har förresten köpt en mus åt kissen idag! Jag har också rotat fram bläckfisken som hänger i gummisnodd från dörrkamen, som jag köpte åt Siri förut. Siri fattade dock aldrig att det var en kattleksak, så den har bara legat i lådan.

Om jag ska gå på Yogas egenskaper så kommer det vara mycket lek. Hon apporterar mycket och har gjort hela sitt 4-åriga liv. Pratar mycket, vilket jag vet din katts pappa också gör. Hon är ingen typisk Britt till sättet utan har alltid varit lekfull, busig och tuff. Inte speciellt social mot andra, men otroligt mammig mot mig. Har brutit sig igenom gallret på balkongen flera gånger, men det som lockar ute verkar vara gräset. Hon får inte gå ut alls förutom på balkongen, för att hon är för framåt och inte har respekt för nått. Dessutom tror jag att skulle hon bli rädd så skulle hon bara springa bort och inte se sig för eller nått.

Nu vet jag inte om humöret på mamman till din förutom att hon är snäll och mild, men jag har aldrig hört nått dumt om henne förutom den icke så välkomna fläcken. Men det vet du säkert redan om. Pappan hennes är helt underbar och det säger jag inte för att jag är partisk utan för att jag träffat honom många gånger. Be om att få se farmor till din, det är bland det största som finns i Brittväg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 881
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 119
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna