S

Salka9

Jag har spanat efter potentiella kavaljerer till mitt sto, men såg att en utav dessa hingstar har antikroppar mot EVA-virus. Har läst så mycket som möjligt om det, men ni som har varit med i gemet länge - är det riskfyllt att avla med en "EVA-hingst"? Blir det några men på sto eller föl, och kan det drabba t ex min valack som går i samma hage som stoet efter hon har blivit betäckt?

Skriv så mycket ni vet om ämnet!

Sv: EVA-virus

Stod i Islandshästen om det förra året.
Är du bra på engelska kan du läsa här!
Annars är Google en bra grej, jag fick hur många träffar som helst när jag sökte på "EVA-virus".

/Malin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: cirkus
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur