Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Har inte gett upp Cypern "lookalike låten" ... Kan det va Bruce Springsteen - the river ? Ska försöka kolla det lite senare ... men räcker med att jag struntade i Greklands bidrag :P (tyckte ändå inte om den :P )

Kopierat från mitt anteckningsblock om Montenegros bidrag:

"Ethno. Fioler. Slaviskt. Småtrevligt. Massa tonartshöjningar."

Montenegro gör ingen besviken... :)

Tyskland... Vilket uppsving från "videon".... Kontrollerat och BRA ! Sticker ut på ett positivt sätt ...

Okej är det nu man måste leta upp "polens låt" ... Första ackorden på pianot är ju en redan existerande låt...
Å de återkommer ju i låten med men då mer "som undertoner"... men visst har jag hört låten förut !

Jag förstår inte vad alla gillar hos Polens bidrag? Tråkigt arr, sådär sång som skulle må bättre i en högre tonart. Är det bara sympati-tycka om?

Har inte gett upp Cypern "lookalike låten" ... Kan det va Bruce Springsteen - the river ? Ska försöka kolla det lite senare ... men räcker med att jag struntade i Greklands bidrag :P (tyckte ändå inte om den :P )

Den låter säkert som flera låtar men den första jag kom att tänka på var Mr. Big - To Be With You

Sorry men nä Lettlands bidrag blir inte bättre en andra gång heller... Och vid "avbrottet" trodde jag nåt hänt på scen men det skulle tydligen va så :angel: Så nej den ÄR INTE BRA ... Förutom "refrängen" som är helt magisk men tyvärr vinner den inte på bara refrängen ...

Sorry men nä Lettlands bidrag blir inte bättre en andra gång heller... Och vid "avbrottet" trodde jag nåt hänt på scen men det skulle tydligen va så :angel: Så nej den ÄR INTE BRA ... Förutom "refrängen" som är helt magisk men tyvärr vinner den inte på bara refrängen ...
Du sa det, refrengen är bra! Men resten är blaha.

Och som sagt Rumänien levererar... Den här växer däremot ju mer man hör den och framförallt när den framförs så proffsigt som den gör här ! Men ingen vinnarlåt...

I Alfabetisk ordning ;) Australien, Belgien och Sverige är mina topp 3 än så länge...

Men Rumänien kan komma högt !

Jag kör direkt från mina anteckningar igen vad gäller Rumänien:

"Bra röst men inte mer. Äkta schlager(ej positivt)."

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 284
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
9 153
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar