eukanuba..

I

indigo95

Någon här som fodrar med eukanuba???
Är de bra dåligt , jag vill höra åsikter....
Vet nån ett ca pris på eukanubas valpfoder, jag skulle vara jätte tacksam för svar..:bow:

Sv: eukanuba..

Jag ger min eukanuba foder från deras special care serie (ska dock byta foder nu pga. misstänkt foderallergi). Jag tycker eukanuba är ganska jämnlikt med RC, det ligger ju många års forskning bakom båda de fodrerna så närings och innehållsmässigt hittar jag inga fel på eukanuba. Sen om det passar alla hundar är en annan femma, men vilka foder gör det?
Jag gissar på att valpfodret ligger på runt 500:- för en 15 kg säck men det kanske varierar beroende på var man bor och så...

Vi kör med eukanubas special care, dock så kommer han att opereras för tonsillerna den 19/11 pga. återkommande problem med öron, tassar, nos osv. Veterinären ville testa mot foderallergi, vi vägrar. Hans släkt har nästan alla haft tonsilit, och alla har blivit bra när tonsillerna tagits bort. Så vi får se efter operationen, tror det kommer bli bra och då tror jag även att han inte längre behöver äta eukanuba om vi inte vill fortsätta med det.
Men allergi, nej tack. Vet en hund som har påstådd allergi o käkar cortison osv. osv. Den ska nu opereras för tonsilit också.

Varför köra med ett av de dyraste fodren som finns? Man behöver inte ge mer än dryga 100-lappen för 15-20 kg, de är lika bra de som är billiga, allt enligt 2 olika veterinärer. Har alltid haft dessa foder till mina valpar, samt att de fått Kafomavit och ett rått ägg om dagen. Har alltid mått bra, fina i magen och haft fint hull.
Haft Eukanuba en gång när jag hade en golden, men hon åt det inte med nån större förtjusning.

Varför?
För att man kanske vill ge det bästa till sina 4-fotade vänner, för att det kanske är det fodret som passar ens hund m.m. m.m. m.m.....

Och dessutom, väljer man ett bra foder så behöver man inte tillsätta det med råa ägg och/eller Kafomavit och dyl. för att hunden ska få i sig den näringen den behöver.:smirk:

//Nikkis som för inte allt så länge sedan bytte foder till valpis, från Nuttra Nuggets(medföljde vid köp) till RC schäfer-någon hundring dyrare, men ACK så förbannat bra det funkar!;):bow:

Sen när kostade Eukanuba 1000 spän?

Jag ger 499 kr för 15 kg och jag har ett skit bra foder jag är jätte nöjd med de mina hundar får i allt de som behöver , jag tillför ändast lite vita groom för pälsen skull.
Men jag håller med att det är väldigt likt Royal canin men jag tycker ändå att eukanuba luktar bättre och till och med smakar bättre eftersom hund nr 2 är väldigt kräsen av sig och han äter upp rubb och stubb och de är ett stort plus.

Prisvärt foder som sagt,alla väljer sitt foder till sina individer jag har heller aldrig träffat på någon som fått allergi eller magproblem men klart fall finns säkert men så är de med alla foder sorter.

Varför köra med ett av de dyraste fodren som finns? Man behöver inte ge mer än dryga 100-lappen för 15-20 kg, de är lika bra de som är billiga, allt enligt 2 olika veterinärer. Har alltid haft dessa foder till mina valpar, samt att de fått Kafomavit och ett rått ägg om dagen. Har alltid mått bra, fina i magen och haft fint hull.
Haft Eukanuba en gång när jag hade en golden, men hon åt det inte med nån större förtjusning.

För att våran fick magproblem & sedan blev vi rådda av veterinären att byta till skonsamt foder för magen, så det blev eukanuba.
Nu dock som sagt så ska han opereras för tonsilit och då blir det förhoppningsvis bra med både öron, näsa och tassar och kan gå på ett "vanligt" bra foder.

1 Kg: 69:-
3 Kg: 199:-
7,5 Kg: 329:-
15 Kg: 499:-

Sen får man ett bonuskort och får 11 säcken gratis när man köper 3 Kg och uppåt.

Att betala för en mat som innehåller mycket kött är för mig viktigt!
Tänk va mycket SKIT det är i många "billiga" foder (ja har ni ens räknat vad dagskostnaden blir).

Det kan stå att det är ett foder med smak av kyckling tex. Vet ni att då får det innehålla 0% kyckling och ändå så står det med smak av (with taste of). Nästa steg är med kyckling (with chicken). Den efter det är rikt med kyckling (rich in chicken) och sista är tex. Eukanuba's kyckling. Oftast använder Eukanuba sig av rich in på sina påsar, för att det låter bättre och säljer bättre men de uppnår till Eukanuba's kyckling. Om någon är intresserad kan jag kolla upp (glömde anteckna på kursen) procenthalten för de andra stegen.

Royal Canin är ett likvärdigt foder som också innehåller det som en hund behöver. Min hund ska få mat som inte är gjort på det sämsta. Tänk på vilken skit mkt människomat är gjort på. Det är ändå HÖGT kollat och kan inte godkännas hur som helst. Men hundmat, där godkänns nästan vilken skit som helst.

Min äter Eukanuba och mår jättebra av det.

Någon här som fodrar med eukanuba???
Är de bra dåligt , jag vill höra åsikter....
Vet nån ett ca pris på eukanubas valpfoder, jag skulle vara jätte tacksam för svar..:bow:

Fick våran valpis i söndags och har gradvis bytt från pedigree till eukanuba (puppy/small). Har funkat jättebra hittills. Hon har inte fått någon diareé eller verkat må dåligt. Dock är hennes avföring mörkare. Beror det på att fodret är mörkare? Vad som också är bra med eukanuba är att de har tre olika storlekar på deras valpfoder nämligen small,medium och large så foderbitarna anpassas efter hundens storlek... (tror det iallafall=?).
Tycker också att det är trevligt att eukanuba har sedan rasfoder för vuxna hundar, bl.a. för cairnterrier som jag har :)! Som sagt, nu har det inte gått så många dagar men hittills har det iallafall funkar jättebra så jag är nöjd!

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
683
Senast: Hawaii
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka