EU-kritik mot det svenska djurskyddet

Sv: EU-kritik mot det svenska djurskyddet

Och jag håller också med!

Framförallt måste det gå SNABBARE. Det är skandal att djur ska få fortsätta plågas år ut och år in utan att något sker :cry:

Ett system liknande de som de har i USA med djurpoliser och ordentliga straff vore bra även här. Allt för få får tillräckligt med straff och påföljder om de missköter/misshandlar/vanvårdar sina djur.

Håller med. Sen är jag inte säker på att det fungerar bra alltid i alla stater i USA heller, men det man får se på "Animal Cops" och liknande är ju föredömligt.
Direkta polisingripanden och/eller att djurskyddsinspektörerna får handräckning från polisen för att gå in och sätta stopp för något i ett tidigt skede är extremt ovanligt här, tyvärr. Många djur lider i onödan!

Vad skönt att EU-kommisionen tar tag i detta problem, vårt djurskydd ligger ju långt efter länderna i södra Europa samt fd öst-staterna. Slakttransporterna till Sicilien sker ju verkligt djurvänligt. Snacka om att sila mygg men svälja kameler!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nio svenska ledamöter i grupp som undrar om EU-kommissionen planerar för ny djurskyddsstrategi. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) SvRF och ASVH har skickatett gemensamt brev till EU-kommissionen med anledning av pågående översyn av det...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Rimfaxe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Finansminister Anders Borg överger inte idrotten. EU-kommissionen säger nej till fortsatt momsbefrielse för svenska ideella...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama