Ett tjockt bakben...?

emmacsendes

Trådstartare
Jag har precis släppt ut mina hästar på bete och ett par dagar efter hittade jag mitt sto med en knöl stor som en tennisboll (även ett litet sår som jag tyckte såg ok ut) under magen, troligtvis ett bett av något slag... Men, ena hennes bakben är väldigt tjockt, bara det ena. Inte någon värme eller hälta, ingen feber. Men somsagt, ena bak är toktjockt. Hon har skrittats och jag har letat efter något litet småsår men inte hittat någonting. Någon av er som har någon aning om vad det kan bero på? Kan det vara en reaktion från gräset (har dock betesvänjt henne ordentligt och hon har aldrig reagerat förut). Eller har det något att göra med knölen/bettet? Tacksam för hjälp! :(

Sv: Ett tjockt bakben...?

En kraftig svullnad kan i värsta fall skada benets vävnader, så du bör nog ta kontakt med en veterinär primärt. Svullnad på enbart ett ben låter inte som något allmänt som kan uppkomma vid foderbyten eller liknande.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett sto på foder som brunstar. Har inte märkt av det här i varken ridningen eller hanteringen utan har bara "sett" det. Det enda...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: Felicia
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 029
Senast: sandrafors
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 414
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag känner mig lite rådvill så provar att kolla här då jag känner mig lite förvirrad ang en hudförändring som har ändrat symptom/plats...
Svar
6
· Visningar
1 932
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka