I
Import
Hej! Jag har en 12 årig arabvallack. De senaste två veckorna har han fått vila var annan-var tredje dag. I förrgår märkte jag hur han ogärna galopperade, och var allmänt stetig. Stretchade honom ordentligt och lät honom vara, för att igår longera honom, för att se att han inte var halt. Han såg stel ut, men jag kunde inte avgöra om han var halt (har haft en halt häst innan så vet ju hur man ser det osv men hon var tydligt halt, så är lite svårt att avgöra).
Kan ju tillägga att han äter med normal aptit, har fint gödsel, ingen feber och är allmänt pigg. Han är inte varm/svullen någonstans och ömmar inte på ryggen eller benen.
Så nu är min fråga, kan han möjligtvis bara vara stel pga kylan och en del vila? Har inte tagit ut vet än då det gärna drar iväg i kostnad och det är ju onödigt om det bara var en tillfällig "stelhet."
Kan ju tillägga att han äter med normal aptit, har fint gödsel, ingen feber och är allmänt pigg. Han är inte varm/svullen någonstans och ömmar inte på ryggen eller benen.
Så nu är min fråga, kan han möjligtvis bara vara stel pga kylan och en del vila? Har inte tagit ut vet än då det gärna drar iväg i kostnad och det är ju onödigt om det bara var en tillfällig "stelhet."