Ett steg till

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lagt ett bud på huset nu och jag prutade en del faktiskt. Det var ändå 50 tusen över det tidigare budet.

Mäklaren noterade budet och skulle framföra det till säljaren. Mäklaren sa dock att säljaren vid ett tidigare tillfälle skulle ha sagt att hon inte ville sälja till ett pris under 500 tusen. Jag kan nog sträcka mig dit tror jag. Kommande behov av nytt avlopp och takomläggning avskräcker dock lite. Sen vet jag ju inte riktigt vad som kommer att krävas för att få bort lukten av cigarettrök. Kommer jag få skura själv eller ombesörjer hon flyttstädning innan hon lämnar över? Och räcker det med att skura och vädra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 008
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar