Ett sånt där jobbigt problem...

Sv: Ett sånt där jobbigt problem...

3ggr/dag till 3ggr/v är normal frekvens. Konsistens, färg avföring?. Om det är färskt blod och det gör ont --> analfissur troligt! Genes för diarrén kan ingen diagnosticera via buke!

Men jag tycker VC, tro mig en röv är inget som en doktor bekymrar sig över :D du ska kunna röra dig som du vill utan att oroa dig var toan är, det låter jobbigt!

Rektoskopi är görs inte i gynstol!!! Det är ingen kamera. Koloskopi = kamera
 
Sv: Ett sånt där jobbigt problem...

Jag har haft som du i många år. Omväxlande förstoppning och diarré. till slut blev jag riktigt dålig med väldigt mycket blod i avföringen och diarreer som aldrig tog slut. Blev inlagd på sjukhus och efter diverse undersökningar blev diagnosen ulcerös kolit. Nu går jag på ständig medicinering och tycker att jag fått ett nytt liv! Hade jag vetat detta hade jag gått till läkare mycket tidigare! Så mitt råd är att gå till doktorn omgående!!!

Läkarna är vana med dessa besvär och är medvetna om att det är lite känsligt för patienterna och man behandlas mycket respektfullt. Om man vill och behöver kan man få lugnande och smärtstillande vid undersökningarna, så låt inte rädsla hindra dig från att söka hjälp!

Det finns ju naturkigtvis också andra sjukdomar/tillstånd som gör att tarmarna reagerar konstigt, men gå till läkare för att få hjälp för det är ju oerhört tröttsamt att ha det så där.
 
Sv: Ett sånt där jobbigt problem...

kl

Efter att ha läst alla era svar känns det lättare att ta steget att ta kontakt med vårdcentralen, tack! Känns som att många har liknande problem, skönt för er som kommit på vad som fungerar för just er. Jag hoppas verkligen att jag också kan hitta det :) Tack återigen för goda råd och pepp! :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 276
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 094
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp