Ett måste med vita ridbyxor på dressyr täving?

Sv: Ett måste med vita ridbyxor på dressyr täving?

Nej, du måste inte ha vita ridbyxor. Står inget i TR om färgen på ridbyxorna sist jag kollade.
Men jag rekomenderar att du har en ljus färg så domaren ser dina ben ordentligt.

Varför ska domaren se benen ordentligt? Det enda som eventuellt rör på sig är ju underskänklarna och de är ju ändå mörka pga chaps/stövlar.

Varför ska domaren se benen ordentligt? Det enda som eventuellt rör på sig är ju underskänklarna och de är ju ändå mörka pga chaps/stövlar.

Nu var det ett tag sedan jag red stor brun & tävlade & var insatt i det men jag tvivlar på att du får tävla dressyr med shortchaps & chaps;)

Dum fråga kanske men, är det ett måste? tänker främst på typ L:C nivå och det är på en rastävling...

Är det inte självaste Jan Brink man brukar se rida på tävling i ljusgula ridbyxor? Jo, därmed borde det ju inte vara några problem i en LC.

Nu var det ett tag sedan jag red stor brun & tävlade & var insatt i det men jag tvivlar på att du får tävla dressyr med shortchaps & chaps;)

På lokal nivå går det alldeles utmärkt att tävla i jodphursskor och enfärgade shortchaps utan fransar.

På lokal nivå går det alldeles utmärkt att tävla i jodphursskor och enfärgade shortchaps utan fransar.

I dressyr?där ser man, förr gällde det väl hoppning.

Som det redan sagts så är det fritt fram att välja vilken färg du vill ha på ridbyxorna. Däremot så ser det ju mer "uppklätt" och typ "högtidligt" ut med ljusa byxor (men de behöver ju för den sakens skull inte vara just vita) än med mörka. Sen får man också vara beredd på att de allra flesta brukar ha vita ridbyxor på tävling så väljer man en annan färg så kan man bli lite ensam om det. Men det är fritt fram! :laugh:

Det kanske är just det som är poängen. Att slippa vara en i mängden bland alla folk i vitt och svart med vitfodrade träns på bruna hästar ;)

Har för mig att det står i TR att det ska vara ljusa byxor som man ska ha på sig, men är inte jätte säker på det. har tyvärr inte TR på jobbet för att kolla efter.

Nej, det står ingenting om att det ska vara ljusa ridbyxor utan det är som det redan sagts i tråden helt fritt.

Jag är hundra på att jag läst i någon av de olika TR att det skulle vara ljusa byxor, men jag får kolla upp det när jag kommer hem.

Jag är hundra på att jag läst i någon av de olika TR att det skulle vara ljusa byxor, men jag får kolla upp det när jag kommer hem.

Det enda som ska vara ljust enl TR är det som är under kavajen, dvs ljus polotröja eller skjorta. Det är nog det du blandar ihop. Om byxorna står det inget om färgen.

Nä, jag tror att det kan stå i hoppTR, tror det står ljusa byxor och kavaj eller fritidsjacka. Har för mig att det kan vara dressyren som det inte står något i om kläder, men som sagt så skulle jag behöva kolla i mitt TR för att vara säker. (måste även påpeka att jag enbart har gamla kopior på dessa, så det kan även bero på att det är ändrat i en nyare version)

Tips!
Varför inte skriva ut nya TR från nätet. Busenkelt.

Visste inte att man kunde, tidigare har man fått köpa de, men när jag behöver, så tackar jag så mkt för tipset och går in och skriver ut dem.

det är absolut inte ett måste! jag har ett par cremefärgade ridbyxor :laugh:

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
441
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka