Ett helt år ! Kalastips sökes :)

Sv: Ett helt år ! Kalastips sökes :)

Gudars vad sött med slips och allt :love:
Har du gjort tårtan själv? :eek:
Åh vad fina cupcakes också, jag vill göra sånt men då blir det ju bara över och jag kommer smocka i mig :o Hur går det då med min bantning ???
Bakade bullar igår, och var tvungen att provsmaka 3 st ... :angel:
Imorgon är kalaset, det ska bli så kuuuuul, känns som om jag är barn igen och det är min fest :D

Nej tårtan är köpt, det blev lite fel så vi fick lilla stubben oxå men de blev ju bra ändå!

Man moffar inte i sig hur många cup cakes som helst, det är maffiga och med mycket smak och inte så "barnsliga". Det är otroligt lätta att göra faktiskt.
Ananrs kan jag ju tipsa om en kanongod kladdkaka :love: Chokladbotten är sådär perfekt kladdig, sen har man på cocos uppepå. Till den sen gör man en chokladsås och man kan ju även skiva lite apelsin. Men den där emot är inget för den som bantar :d

De larde sig ga nastan samtidigt, tre dagar emellan bara! Fast A var snabbare an C med att bli duktig pa det :)

Vad kul med kalas, det blir sakert jattelyckat!

Slanger in en bild pa C & A's tartor som jag slavade med sjalv :o, bada var sockerkaksbottnar, en med banan och choklad och den andra med vaniljkram och hallonsylt och gradde.
Mkt uppskattade av bade barn och vuxna!

1stBirthday071.jpg

Vi hade 1 års kalas igår och gjorde vanlig tårta med grädde, cocktailfrukt och sockerkaksbotten. I form av en båt:D

En rejäl haklapp och sedan fick han äta och kladda som han ville

De larde sig ga nastan samtidigt, tre dagar emellan bara! Fast A var snabbare an C med att bli duktig pa det :)

Vad kul med kalas, det blir sakert jattelyckat!

Slanger in en bild pa C & A's tartor som jag slavade med sjalv :o, bada var sockerkaksbottnar, en med banan och choklad och den andra med vaniljkram och hallonsylt och gradde.
Mkt uppskattade av bade barn och vuxna!

1stBirthday071.jpg

Gud vad fina dem är!
Hur gjorde du dem?

Tack :laugh:

Hyrde en bjornform, gjorde totalt 4 bottnar (2 for varje tarta), tackte med gradde, och "ritade" sedan konturen for hand med glasyr, dekorerade.
En jakla massa jobb som tog evigheter :eek: - tror nog att det blir kopt tarta nasta ar :D
Eller atminstone inte en tarta var :cool:

Men utover de arbetsamma tartorna sa bjod vi bara pa dricka och snacks, ingen mat alltsa. Nan matta far det vara... ;)

Jättefina tårtor! Så duktig är inte jag :o

Åh jag är så fredagslycklig, vackert väder, ljuvlig bebis - förlåt, ljuvlig liten flicka - kan man ha det bättre?

Mirre, tänkte på er också, grattis på din pojk !! Lika gammal som min tjejja ganska precis !

Själv är jag glad att Elina missade 1 april med sex timmar ... puh!

Min Frida föddes 1:a april. :p

Jag gjorde tårta med ett ljus till hennes dag.

Det blev banantårta banankaka med ett lager vaniljkräm och ett lager mosadeblåbär och så grädde samt skivad banan ovanpå.
Hon fick smaka, men åt inte mer än nån sked.

Åh allt blev JÄTTELYCKAT, hade potatissallad som alternativ men alla gillade rotmoset massor :D Kallskuret och stark korv och stor fetaostsallad till, succé! Tårtan var gjord på sockerkaksbotten, banan/mango-barnmat, hallonsylt, grädde, kiwi, banan. Såhär såg den ut, med lycklig ettåring (jag darrade lite på handen när jag skrev namnet bara :o )
DSC_3404.jpg

Den här biten fick hon och åt upp mer eller mindre ALLT - trots massa rotmos och rostbiff innan!

DSC_3503.jpg

Hihi notera den inslagna IKEA-poäng-fåtöljen i barnstorlek i bakgrunden ;) Den var mäkta poppis, hon satt där en stund i morse inlindad i en filt och bara mööööös !

Kan tillägga att en hel del tårta hittade till håret här också. Som den mesta maten. Hon vill INTE bli matad längre ...

Hihi jo Isak fick en hel del tårta i håret han också.
Kladda ner mamma var vädligt kul också:D

Han höll sig dock renare än jag trodde att han skulle göra.
Såhär såg det ut

Äter tårta
Ser allvarlig ut

Åh vad sött :) Vad stor han blivit! Helt sjukt vad tiden går, minns fortfarande hur jag oroade mig för dig när du hade åkt in med havandeskapsförgiftning och allt, det var ju inte alls längesen!
Däremot har Elina funnits hur länge som helst - lustigt!

Ja det har gått rasande fort.
Idag GICK han halva vägen hem till mina föräldrar!!:eek:
Han höll i väskan på vagnen bara och sedan gick vi.
Här hemma har han ju gått ett tag nu med stöd men inte så mycket ute.
Han tyckte det var hur roligt som helst.

Oj vad duktigt !!
Elina står mot saker och promenerar omkring med pallen till exempel, puttar den över golvet ... men om jag håller henne i handen fattar hon inte ALLS vad jag vill att hon skall göra, hon bara hamnar på knä på en gång. Lustigt det där .. Känns som det kommer ta ett ÅR till innan hon tänker gå. Och ute med skor på är inte ens att tänka på, trots dyra fina läragåskor från Vincent shoe store :D.

Jag tror det tog åtminstone sex veckor från att min kotte börjat gå inne tills hen fattade hur man skulle ta sig fram ute med skor. Det krävdes att hens två månader äldre kompis hela tiden sprang ifrån hen ute i en stor lekpark, då lossnade det. Efter det har det varit fullt race hela tiden :p

Ser ut som en härlig födelsedag! :laugh:

Mini-poängen är ju så söt! Tyvärr var den slut sist vi var på ikea, men vi provsatt iaf.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka