Ett flockbeteende?

S

Silverfalk

I måndags var det så att jag var hemma med hög feber och låg i sängen hela dagen och detta gjorde min hund ganska orolig.
I början satt hon vid sängkanten och gnydde. Sedan satte hon sig
med både framtassarna på sängen och öronen bakåt och till sist så hoppade hon upp och ställde sig över mig och bara stod där.
Jag undrar lite varför hon gjorde så. Är det ett flockbeteende att skydda den som är svag och sjuk?
 
Sv: Ett flockbeteende?

Hon kanske bara saknade uppmärksamhet och stimulans från dej.

Mina brukar ligga lika utslagna som jag när jag är sjuk, vi delar på sängen alla tre.
 
Sv: Ett flockbeteende?

Hundar har en otrolig förmåga att känna av när det är något fel. Du var sjuk och det kände den, och blev givetvis lite orolig. Klappa om den och uppmuntra den.
 
Sv: Ett flockbeteende?

När jag var lite förkyld förra veckan frågade jag min hund" har du ingen empati alls du? Jag är faktiskt sjuk!" Vilket min trånande hund struntade fullkomligt i då hans höglöpande flickvän skymtade förbi ute på vägen.:D

Ibland brukar han hålla sig lugn då han märker att jag är hängig, men oftast skiter han högaktningsfullt i att jag inte orkar, för ut ska han och busa med boll och leksaker om det inte blir en långprommis. Vilket matte går med på utan riktiga protester, han nöjer sig som tur är med bus/bollkastning om man inte orkar gå så långt.

Älskade hund:love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
761
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 086
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp