Casteloro
Trådstartare
Jag har bestämt mig för att köpa en ny bil, men jag vet inte vilken modell som är vettig. Den bör vara billig att köra och äga, dvs. skatt, drift och underhåll. Jag vill alltså inte lämna in bilen och känna att det kostar lika mycket att reparera den som kostar max 200 000 kr som 600 000 kr.
Testade en Hyundai i20 som kändes skön att köra (allt är bättre än min nuvarande). Behöver lite tips och erfarenheter på andra bilar i prisklassen som nämns ovan. Jag är medveten att jag får tumma på komforten, men det är inte aktuellt att köpa bättre begagnad bil i dagsläget. Troligtvis inte en leasingbil som det känns heller, har lite för lite kött på benen men det verkar vara en dålig deal.
Är det någon som har tips och erfarenheter från nyare modeller av småbilar?
Testade en Hyundai i20 som kändes skön att köra (allt är bättre än min nuvarande). Behöver lite tips och erfarenheter på andra bilar i prisklassen som nämns ovan. Jag är medveten att jag får tumma på komforten, men det är inte aktuellt att köpa bättre begagnad bil i dagsläget. Troligtvis inte en leasingbil som det känns heller, har lite för lite kött på benen men det verkar vara en dålig deal.
Är det någon som har tips och erfarenheter från nyare modeller av småbilar?