Ett dilemma...

T

trolli

Har min kallblodstravare och en mini häst hingst.
Fick syn på en annons om ett litet ministo och jag köpte med mig henne hem.

Men...

Kallblodtravaren och minihingsten är jättebra kompisar,men nu när hon kom in i bilden vart det tredje värlskriget ute,kallblodet ville kolla vad det var för liten sak,tyckte det var roligt med en ny liten kompis,lillhingsten blir rasande och ska skydda henne. Vilken slutar med att den stora hästen blir skit sur för att den lilla mopsar sig och han får sig en spark. Inte illa men det kunde lika gärna gått illa. Har dom nu särade.

Finns det någon chans att det kommer att gå att ha dom ihop alla tre? Eller är det så att det kommer fortsätta vara bråkigt? Törs inte släppa ihop dom just nu igen då den stora har broddade skor.

Nån mer med stora och små hästar? Hur löser ni det? eller finns det bara en lösning,att sälja nån utav dem?

Sitter i mina brydderier nu... :confused:

Sv: Ett dilemma...

Tja en hingst, ett sto och en valack kan det gå på något annat sätt? Troligen inte. Hingsten kommer att vakta sitt sto med livet som insats så länge det finns fler pojkar i närheten. Så det har ju inte med storleken att göra utan på könsfördelningen mellan hästarna.
Så antingen får en gå ensam, säljas eller så får du skaffa en fjärde häst så att de kan gå två och två. Dessa tre ihop kommer troligen aldrig att fungerar. Dessutom kommer ju stoet att bli betäckt och kanske dräktigt vilket inte precis kommer att göra henne vänligare mot pojkarna i hagen.

Tror du det blir bättre då? Han är 12 år,tänkte om det kanske sitter i ändå..?

Men hur har du tänkt??

Ska du låta dem gå tillsammans och låta henne bli betäckt i tid och otid?

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 907
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 339
Senast: KattisL
·
Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar