Ett bra stöd till fotleden..

Sv: Ett bra stöd till fotleden..

Mitt svar var till "ghost", och jag vet inte vem som har koll på vad, endast vad som skrivits i denna tråd.
 
Sv: Ett bra stöd till fotleden..

Du svarade till ortopeden cilla tidigare i tråden.

Vid varje vrickning/stukning töjs senor och ledband ut, som uttänjda resårband.
Det är av största vikt att undvika att vricka sig en ytterligare gång. Samtidigt är det nu mycket lättare att vricka sig även vid små påkänningar, just eftersom senor o ledband är uttöjda. Prio 1 är att undvika en ny vrickning!

Vilket jag tror hon har koll på :p
 
Sv: Ett bra stöd till fotleden..

Nix, jag svarade till frågeställaren "Ackio" i de tidigare inläggen.
Har ingen koll på vare sig "Ackio"s eller ngn annas yrke el kunskaper och visste inte heller att det förutsattes
Over and out.
 
Sv: Ett bra stöd till fotleden..

Vet du, jag tror Cilla har GANSKA bra koll på allt detdär...:D

Fast får inte Medryttarinna förtydliga då?

Jag har överrörliga fotleder och har vrickat mig jag vet inte hur många gånger. Sist drog ledbandet med sig lite av benet och det tog flera veckor innan jag kunde röra mig helt normalt. Min sjukgymnast sa att jag helst skulle ha skenor på mig när jag gick i skogen, om jag inte vill ha det så skulle jag tejpa. Oavsett så skulle jag träna upp stabiliteten.

Jag vägrade skenor och körde med tejp ett tag men de där övningarna gjorde verkligen susen för jag blev mycket starkare i leden. Har dessutom varit ganska noga med att använda mina hålfotsinlägg så att jag inte ska gå på fel sätt och töja ut ledbanden. Och jag har peppar peppar inte vrickat fötterna sedan dess!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp