F
Fruentimber
Har googlat som en tok men hittar inga direkta svar. Jag + 9 till åker till New York på fredag, pappa har fyllt i ESTA för övriga gruppen förutom mig och sambon (vi väntade in hans nya pass) så nu gjorde jag och sambon ESTA-ansökningar ikväll. Vi blev oense om vad som skulle skrivas under födelseort, jag skrev per automatik själva orten (t ex Göteborg, Stockholm, ni fattar), men det är ju inte vad som står i passet? I passet står det församlingsnamnet, och nu tycker sambon att vi har gjort fel.
Han har ju rätt i sak men hur stor skillnad gör det? Pappa har fyllt i orten och inte församlingar för hela gruppen. Måste vi ansöka om nya ESTA?
I andra trådar på nätet påpekar folk dessutom att det är det första namnet som står på passet som man ska fylla i under "tilltalsnamn", trots att det då kanske inte är tilltalsnamnet?
Han har ju rätt i sak men hur stor skillnad gör det? Pappa har fyllt i orten och inte församlingar för hela gruppen. Måste vi ansöka om nya ESTA?
I andra trådar på nätet påpekar folk dessutom att det är det första namnet som står på passet som man ska fylla i under "tilltalsnamn", trots att det då kanske inte är tilltalsnamnet?