Eskadronstrykkappor

Hannely

Trådstartare
Tänkte fråga vilken storlek ni har på era normalgrova halvblod när det gäller eskadronstrykkappor? Hittade billiga (20% rabatt) på sharpman, men är osäker på om jag ska köpa cob el full. Dom är lika långa, det är runt om det skiljer. Jag kan inte prova heller, för min pålle är bara 1,5 år o jag vet inte hur mycket till hans ben har tänkt att växa. Han har ett skenbensmått på fram på ca 24 cm(med vinterpäls...)

jag tycker att du ska köpa stl full till din häst. cob blir nog lite litet på ett normalgrovt halvblod torr jag. min förra häst hade M på strykkappor men eskadronskydden hade hon full på.

Jag tror oxå du ska satsa på full - för du menar väl att kunna ha dom även i framtiden! De är ju inte såå billiga eskadron.
Om de är för stora nu (om du så småningom vill ha skydd på din häst) kan du ju köpa ett par billiga strykkappor i mindre storlek.

Jag vet inte om det finns olika strykkappor från Eskadron. De jag har är höga både fram o bak. Har full på dem till mitt halvblod, men om jag inte minns fel fanns det 3 olika full-storlekar, typ I II och III. Jag tog nog II eftersom alla andra full-skydd hon har är precis lagom.

Litet tillägg, mitt hbl på 159 cm har ett skenbensmått på 19 cm och jag har full till henne, fast hon hade nog kunnat ha cob oxå. 24 cm skenbensomfång är ganska rejäla ben.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 548
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 928
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 874
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar