Eskadron Flexisoft Pro Safe Memo

gylle

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dem ? Satt och kollade på dem på nätet men blir inte helt klok på om det är så att det är ett memofoam som snabbt formar om sig om man har dem till flera hästar eller om det är att man formar dem specifikt efter en häst ? Är de tjocka/mjuka i stoppningen ?
Har en häst med ett överben som sitter dumt med tanke på skydd och skulle vara perfekt om det gick att få skyddet att forma sig specifikt efter detta ben och alltså då inte skapa så mkt tryck på överbenet som ett stumt skydd, men blir verkligen inte klok på om de verkligen är sådana ?

Sv: Eskadron Flexisoft Pro Safe Memo

Jag har sådana skydd till min häst och jag upplever inte att de formar sig extremt mycket efter hans ben, men å andra sidan är han rätt 'normal' i benen. Däremot gillar jag att stoppningen är både tjockare, mjukare och mer följsam än i 'vanliga' skydd. Både pålle och jag är väldigt nöjda med dem i alla fall. :)

Har de för övrigt samma passform som de gamla (höjd o runt benen) ?

Jag själv har inte haft de gamla, men förra ägaren hade det och de satt också bra på hästen ifråga. Så skillnaden är väl att stoppningen är mjukare, följsammare och att den där fliken som, viks över kardborren, är kraftigare. Jag köpte dem för att ha på en häst med överben, men hon gick såklart och skadade sig så hon fick tas bort så på henne hann jag aldrig använda dem.

Liknande trådar

Utrustning jag har bestämt mig för att köpa nya benskydd till min polle ^_^, har nu ett par catago sport som passar bra men har blivit ganska...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Buck
·
Utrustning Behöver lite hjälp här med val av senskydd;) Mitt fullblodssto ska snart få släppas ut i stor hage med polare igen:bump: efter att ha...
Svar
19
· Visningar
3 240
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna