Eskadron flexisoft cross country!?!

Sv: Eskadron flexisoft cross country!?!

Frambensskydden finns på Horze, men de verkar inte ha bakbensskydden kvar.

Synd det var bakbensskydden jag var mest intresserade av. Tror ni att de går att beställa? Görs de fortfarande med andra ord?

Jag tror du menar dessa superlätta skydd som heter "Eventer".
De ventilerar i de småååå hålen,benen är väldigt fina efter ritterna.
E.Berglöv har sådana vet jag.:rofl:

Nu var jag lite lat och orkade inte läsa alla inlägg så sorry om jag upprepar något nån annan redan sagt.

Jag använde eskadrons innan men hade problem med att det kom in massa grus innanför skydden, inte bra!!!

Skaffade en uppsättning NEW istället. Mkt lättare och sitter som en smäk. Fast lite dyra om man bara ska rida debutant. Fast visserligen handlar det inte om mkt mer än flexisoften.

Lycka till och hoppas du blir nöjd med dina skydd! :bump:

Eventer, heter skydden ni har.
Ni 2a som undrar över bra skydd.Titta på bilden från Unghäst VM.
Bilden har MrsL lagt ut på sidan nr7:rofl:

Rider på * & ** nivå och har dessa skydd! Tycker att de är skit bra, de sltter på samma plats när jag kommer i mål! Har provat de andra oxå, tyvärr så har kardborrebandet blivigt dåligt efter en tid å då måste man börja tejpa!
Att de skulle bli tunga tycker jag inte heller stämmer! Inte tyngre än de andra med en massa ludd i.......
Tänk själv..... hur mycket vatten suger inte luddet upp???
Det blir tungt om något.... Jag har vägt mina....! Å inte vägde de många gram torra eller blöta = samma.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 842
Senast: Voeux
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Lii
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka