Ert bästa transporttips!

S

Smultronagness

Till helgen ska jag och donnorna bege oss iväg nedåt landet.
Jag har fraktat katter både längre och kortare sträckor än denna men frågar rakt ut och spontat: Vilket är ert bästa transport tips??
Stor bur - liten bur? Mat som vanligt? åksjukepiller? Rutiner?

Sv: Ert bästa transporttips!

Jag kör mina tillsammans, i stor bur. Mat som vanligt, men inga jättemåltider. Vi borde ha en liten bur extra med, för ibland blir Maja väldigt jobbig för Hanoo, och han blir irriterad på henne. Sätter vi dem isär från början skriker båda hela resan, tillsammans sover de större delen av resan (och vi åker ofta 25-35 mil)

bästa tipset någonsin jag har fått var fårskinnspläd i buren!

kissen sover sött hela vägen! :love:

Jag måste ha två burar på tre katter. Stora katten åker allen i en och de andra två åker tillsammans.
Helt enkelt för att honan retar gallfeber på stora katten om de är för nära för länge, han blir arg. Den andra hanen står snällt ut med hennes attacker och i gengäld är det honom hon sover bäst med.

Jag har inte åkt längre än fem-sex mil och det gör man ju i ett svep.
Ska jag någon gång i livet åka längre tänkte jag göra i ordning med en hundbur i kombin och låta dem ha toa och mysfilt/säng och vara lösa därbak.

Mina åker i en stor bur (Gulliver3) tillsammans på en tjock dyna.
Har aldrig haft matförbud innan däremot försöker jag få dem att gå på toa innnan genom att städa toaletten, fylla på med med sand så att de kan kissa.
testade sist att lägga på en handduk på buren så att de bara kan titta rakt fram och det funkade ganska bra. Mina gillar inte att åka bil men tåg är helt OK färdmedel tycker de. Flyg var en skräckupplevelse

Jag har aldrig åkt några längre sträckor med mina katter, men att ge dem resvana är nog mitt bästa tips! När jag tog över Siri var det jättejobbigt att åka bil med henne. Hon skrek och hyperventilerade hela vägen. Båda katterna har varit hos veterinären alltför många gånger och dessutom har de ofta fått bo hos mina föräldrar när jag varit borta. Nu är båda tysta så länge jag är tyst. Börjar jag prata med dom, pratar de tillbaka! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 410
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV