Min häst har tagit sönder två, men det var mitt fel båda gångerna
Jag har haft ett träns som Ricky åt upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst har tagit sönder två, men det var mitt fel båda gångerna
Oj, jag vet inte vad det är för märke. Köpte det på Eko-hallen när jag var i tonåren, säkert runt 15 år nu. Minns att det var ett kandarträns från början, men jag har bara använt tränset utan kandar delen, den delen är nog såld nu också.Som har hållit läänge, hur gammalt är det och var kommer det ifrån?
@palle har inte du några jättegamla träns?
Nämen vilket minne du har Dressyrtjejen_97
Okej, gamla träns var det...
Äldst är nog ett träns från 40-talet, troligtvis efter WW2....
Hade för mej att jag hade ärvt ett av morfar som låg i Eksjö 22/23 till 26 då han flyttade till K1 i Stockholm.
Slutade där 28 då han träffade mormor och hon tyckte inte om att han var kavallerist...
Men jag hittar inte det....
Sen har jag flera ofärgade träns från olika år på 50-talet, alla är från Stubben....
Har också Stubben träns från 60-talet fram till förra årets Stubben Freedom....
Har också flera Hubertus från 70-talet till 2000-talet....
Har också flera träns från Börjes och Hööks som används av medryttare...
Dyon tränsen är från 2000-talet...
Stubben kandaret bör vara från 2000-talet då det hade pullback nosgrimma som jag sytt om till vanlig knäppning under hakan....
Är dock bara använt en eller två gånger som kandar och lika många gånger som träns...
Äldsta kompletta kandar jag använt både som tävlingskandar och på träning köptes 1978 på Fölet i Gamla Stan i Stockholm....
Märket är Blue Ribbon, från England, och färgen är ofärgat natur som mörknar när det smörjs och utsätts för solljus och luft.
Hade ett matchande träns som tyvärr stals i slutet av 90-talet
Ponnyns nuvarande seriösa medryttare använder ett naturfärgat remontträns från 60-talet som jag fick köpa av Rolf Stenberg på Stenbergs läder i Stockholm på 2000-talet när jag var där och efterlyste naturfärgade läderremmar att laga ett äldre träns. Då frågade han om jag ville följa med ner i källaren och titta på ett träns han hade haft liggandes i alla år då ingen ville ha naturfärgade träns längre och han skulle flytta butiken....
Lyckan var fullständigt
Var där förrförra sommaren innan dom flyttade och botaniserade bland det sista dom hade av det naturfärgade lädret, nosgrimmor, pannband och nackstycken.....
Allt ser nytt ut då dom förvarats i träskåp i källaren under alla år....
Sen har jag andra träns från bl.a hel t nya PS som jag ska få tummen ur och lägga ut till försäljning.....
Men det är en helt annan historia....
Har någon hittat ett ställe på nätet där man kan lägga upp foton liknande Pixbox...
"Minne" vet jag inte direkt om jag lider av (), men vet att du har en himla massa gamla grejer, och gissade att du då också hade gamla träns
Och herrejisses vilken samling, och det bara av träns . Du måste ju nästan kunna fylla ett helt rum med alla dina gamla grejer!