Ert äldsta träns

Köpte helt ny arsenal 1988 när stallet brann ner (inga hästar skadade). Det håller än, i mycket bra skick och är ett vanligt ”billigt” träns.

Bytte färg på lädret för fem år sen, så äldsta är inte äldre än så. Ett Hööks Ashford som jag är väldigt nöjd med. Mjukt och fint :).
13179293_10208084305657321_4318770508172896587_n.jpg

Inte ett helt träns, men fick med ett nackstycke till första ponnyn, sånt där som bara är ett nackstycke som islandshästar brukar ha. Det var helt klart gammalt redan då, så minst 20 år skulle jag säga, förmodligen mer än så. Lätt och smidigt och fantastisk kvalitet :up: Dock ingen aning om märke.

Har ett Hööksträns som kostade 299.- för femton år sedan, fortfarande jättefint. Har ett ljusbrunt träns som köptes på Lantmännen för över 20 år sen, också fint, men mörknat rätt rejält med åren.

Köpte ett 129:- träns på Hööks för 15 år sedan. Det är riktigt misshandlat och inte ordentligt skött, men håller fortfarande och helt ok läder.

Slitas ut? Hur då? Jag tvättar med lädertvål efter användning och smörjer vid behov. Har man bra kvalite på läder o sömmar håller det en evighet
Men tråden handlar ju om träns som hållit länge. Jag förstår inte riktigt frågan så därför undrar jag om träns verkligen slits ut. Mina grejer håller och ser bra ut trots att jag inte är supernoga med dem.

Men tråden handlar ju om träns som hållit länge. Jag förstår inte riktigt frågan så därför undrar jag om träns verkligen slits ut. Mina grejer håller och ser bra ut trots att jag inte är supernoga med dem.

jag läste fel! Tyckte det stog att tröns slits ut! Dags för tanten att kolla över läsbrillorna

Som har hållit läänge, hur gammalt är det och var kommer det ifrån?

Ett svindyrt hööksträns i engelskt läder som 1998 kostade 1100 kr. :crazy:

Det är fortfarande supermjukt och till min glädje matchar det nya (nåja, 2016 köptes den) dressyrsadeln exakt. Mörkbrunt med lite drag åt rött. :love:

Mitt äldsta träns är 9 år gammalt, ett träns från OS som kostade ca 1500 om jag inte missminner mig. Ser fortfarande ut som nytt trots att jag inte är världens bästa på att hålla efter det. Mjukt och följsamt.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka