Ersättning från livförsäkring när hästen blivit utdömd eller avlivats akut

Vi har aldrig haft problem att få ut livförsäkringen, oavsett planerat eller akut, och har förvånansvärt ofta fått ut både A1 och A2, dock har ingen häst varit försäkrad ens i närheten av sitt verkliga värde. Bla följande :heart
1. Häst död knall och fall i hagen på julafton (troligen aortan som brister) - både A1 och A2.
2. Självförvållad vridskada i hagen där ligament slet av benbit i has, benbit samt ligament opereras bort ut leden men i samband med uppvaket går det andra ligamentet samt sena mm av, hästen kan inte stå på benet någonsin och avlivas akut - både A1 och A2
3. Wobbler på ung häst pga medfödda förträngningar i halsen - A1
4. Traumaskada i sista facettled ( = ej möjligt att operera) med neurologisk påverkan - A1
5. Skada/sår på matstrupen, hästen opererades, sondmatades och stod på IVA nästan en månad men gick till slut inte att rädda ändå - A1 och A2

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 908
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Juli 2016 ramlade jag av hästen, bet hål i läppen och fick sy ett par stygn på akuten (syddes på insidan av läppen men hade bitit helt...
Svar
7
· Visningar
1 261
Senast: Thrillie
·
Hästvård Jag befinner mig mitt i alla hästälskares mardröm.. Var hos veterinären i förrgår med vår 4åring pga att han var lite halt på ena...
Svar
7
· Visningar
3 573
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst kommer nu att avlivas. Han har fått ny skada som är riktigt illa och kommer inte hålla mer än att gå i hagen. Vilket han inte...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka