Lite hastigt och lustigt blev jag kattvakt för en vecka (har aldrig varit det innan) och idag ska katterna ÄNTLIGEN åka hem efter att jag haft dem i en vecka. Det var dumt av mig att ta emot dem, men kattägaren blev av med sin kattvakt samma dag hon skulle på semester och jag hade inte hjärta att säga nej. Jag var inte kattmänniska innan och hade väl hoppas att jag skulle gilla katter mer. Men nej, så mycket som de förstört hemma så känner jag att katt kommer aldrig mer vara välkommen hos mig.
Kattägaren vet om nästa allt som gått sönder och lovat att ersätta. Men hur fasiken ska jag värdera? Det handlar om 2 adventsljusstakar (hade två gamla i förrådet så jag behövde som tur var inte köpa nya), en kruka som inte säljs längre (köpt på lagerhaus, var min favorit), en foamroller, hål i madrassen efter att katten klöst där, ganska stora hål som inte går att laga, men det går att sätta en kappa över så det iaf inte syns samt små rivmärken på min Mulberry-väska (köpt på rea för 6000:-).... Jag vill inte ha ersättning för att jag varit hotell, det har det inte varit snack om, men jag vill ha ersättning för allt som gått sönder. Vad hade ni begärt?
Vad hade ni begärt?
Om ni var kattägaren, vad hade ni tyckt var rimligt att ersätta?
Kattägaren vet om nästa allt som gått sönder och lovat att ersätta. Men hur fasiken ska jag värdera? Det handlar om 2 adventsljusstakar (hade två gamla i förrådet så jag behövde som tur var inte köpa nya), en kruka som inte säljs längre (köpt på lagerhaus, var min favorit), en foamroller, hål i madrassen efter att katten klöst där, ganska stora hål som inte går att laga, men det går att sätta en kappa över så det iaf inte syns samt små rivmärken på min Mulberry-väska (köpt på rea för 6000:-).... Jag vill inte ha ersättning för att jag varit hotell, det har det inte varit snack om, men jag vill ha ersättning för allt som gått sönder. Vad hade ni begärt?
Vad hade ni begärt?
Om ni var kattägaren, vad hade ni tyckt var rimligt att ersätta?