Ergonomiskt dyon träns??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Snurran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 539
S

Snurran

Nån som har ett sånt och vad gör det för skilland på din häst?

Min lilla dam "knäpper" av i nacken och med det tränset måste hon ha nosen längre fram lite otäckt att styra på hinder utan nått i handen: eek:

Eller finns det andra träns med samma funktion?
Jag har juinet någon bild på tränset men det kankse någon anna kna hjälpa mig att lägga in;)

Sv: Ergonomiskt dyon träns??

hur kan tränset göra så att nosen hamnar längre fram? förstår inte riktigt. att hästen knäpper av i nacken är nog inget som tränset orsakar utan jag skulle gissa på att det är din ridning som bör ändras på isåfall.

hmm hon gör likadant om man longerar henne så det har nog inte så mycket med min ridning att göra...

det är som en pullar nosgrimma under käken på henne, och on hon knäpper av så blir det väldigt obekvämt för henne.

Jag tror inte att det hjälper med ett nytt träns...
Tror på "Gör om gör Rätt" Träning träning träning

Tänker du på The Difference-tränset?

05220121_2.jpg

Det tränset hindrar ju inte direkt hästen från att knäppa av, men den får väl svårare att göra det. Men det är fortfarande möjligt för hästen att knäppa av.

Japp just det tränset jag provat! :love:
På mitt sto funkar det bra hon blir lite sur förta minuterna när hon upptäcker att de tär obekvämt att gå sm hon brukar, sen kommer näsan fram mer och då släpper det för henne. Tänk att ett trns kan göra skillnad, hade inte ens sett ett innan min tränare lånade ut sitt.
För att tillägga så rider jag inte på det jämt utan bara när jag hoppar och det tar lite tid att lära gamla hunadar sitta men vi är på rätt väg.:p

Japp just det tränset jag provat! :love:
På mitt sto funkar det bra hon blir lite sur förta minuterna när hon upptäcker att de tär obekvämt att gå sm hon brukar, sen kommer näsan fram mer och då släpper det för henne. Tänk att ett trns kan göra skillnad, hade inte ens sett ett innan min tränare lånade ut sitt.
För att tillägga så rider jag inte på det jämt utan bara när jag hoppar och det tar lite tid att lära gamla hunadar sitta men vi är på rätt väg.:p

Måste bara fråga - varför använder du det inte när du hoppar? :crazy:

Min häst skakar mkt på huvudet. Har provat alla möjliga träns, tänder kollade och kiropraktor har kollat hästen. Nu är han hos beridare som skall testa rida honom med sitt The Difference träns. Skall bli spännande att se om det är någon skillnad... Vet jag om ett par dagar, han åkte idag.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 449
Senast: -Catherine-
·
Träning Efter mitt långa uppehåll beslutade jag mig ganska nyligen för att skaffa mig en medryttarhäst i syfte att hitta tillbaka i egen takt...
Svar
16
· Visningar
1 684
Utrustning (Kan tyvärr inte lägga ut bild, men ska försöka förklara tränset): På vänstra sidostycket står det LANCOSTE INDIA (eller nåt...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Russis
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka