erfarenheter

Pegija1

Trådstartare
:)av tvillingföl? någon som har det?
Hur har det gått?
ohh jag e så nervös ett sto på jobbet ska föla nu alldeles snart och hon har tvillingföl i magen, jag vill så gärna att de ska gå bra..

Inte mer än att min tränares sto som hade två foster/embryon. Man försökte två gånger att klämma den ena men misslyckades. Det slutade med att hon kastade bägge. :(

det var försent för att göra det när det upptäcktes så jag hoppas mamman klarar dte iaf

Både bra & dåliga.
Ett tvillingpar överlevde bägge två till vuxen ålder. :)
Mitt sto fölade döda tvillingar... :cry:

Nej, man önskar ju det bästa. Men tyvärr är chanserna inte så stora att det blir en lycklig utgång för alla... Men ibland går det bra, så det är bara att hålla tummarna!

På vilket dygn är det konstaterade tvillingar? om ni har tur så kan det ena resorberats eller blivit stenfoster.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar