Erfarenheter om Mustangfoder?

Tuvalisan

Trådstartare
Ja rubriken säger väl allt, ngn här som ger er/era häst/ar mustang och vad tycker ni om detta foder?

Sv: Erfarenheter om Mustangfoder?

jag köper nästan bara mustang ( müsli orginal, kornkross, lusern, vitlök, miner blå mm) och är mkt nöjd! ponnyn älskar det (fast hon äter iofs allt =/).

Ger mina mustangmüsli och de älskar det. De får inte så mycket kraft så då kan de få något som är gott tycker jag.
Sen att det tilltalar mig -ser ut och luktar gott, spelar oxså en viss roll.

Vi har gett våra hästar mustang musli orginal i ett halvår nu. Vi var lite skeptiska till en början, pga att vi har fem hästar, så det skulle bli ganska dyrt. Där vi nu köper mustang tar de 140 kr för en 20 kg säck. Innan gav vi krafft groov, och de tar 186 kr för en 30 kg säck.
Så det var både dyrt och mindre foder i säcken, att köpa musli.
Men det går facktist jämt ut, om inte billigare, då muslin räcker mycket längre. Och den funkar perfekt på våra kusar. Två utav dom är fruktansvärt lättfödda, en ä normal, och de andra två kräver mycket mat. Både stråfoder o krafft. Men alla håller sig kanonfina i hullet, blanka o pigga, och bra i magen.
Köp mustang. Alla som ja vet är mkt nöjda me det, och det är ju alltid värt att prova.

Lycka te :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 310
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 013
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 144
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar