Erfarenheter av Voxra?

Krystalline

Trådstartare
Har ni testat Voxra?
Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet.

Vill egentligen veta allt. Hur var de första veckorna, hur funkade det i längden, osv.
Har redan testat 5-6 andra preparat men är allergisk mot dem. Det är jag säkert mot det här också, men värt att testa ändå, innan jag ger upp.
🌸

Jag har testat och slutade rätt fort. Jag fick varken effekt eller bieffekt. Kunde lika gärna ätit sockerpiller. Det hela var ett framsteg eftersom jag brukar få bieffekt men ingen effekt. Nej antidepp är inget som verkar funka alls på mig.

Jag har testat voxra, och tog dem i 4 år eller så. Jag har inte ADHD utan autism och voxra var ett sätt att försöka få igång startknappen.

De första 4? Dagarna fick jag ADHD. Typ. Speedad, svårt att koncentrera mig på en sak i taget mm. Efter det funkade de ok. Fick ta bort de då de senare orsakade besvär ihop med en annan medicin som ansågs viktigare.

Den primära biverkningen var väl känsligheten för alkohol. Blev dretfull på en 33cl 4,5% cider :meh:

Jag har testat. Kan inte minnas att jag hade några särskilda besvär vid insättning av den. Jag tyckte att den fungerade ganska bra för mig, kände att jag nog "kom i gång" lite lättare och kände mig inte lika nedstämd.

Däremot blev det inte så bra när jag skulle sluta med den. Jag slutade visserligen tvärt, och inte med någon nedtrappning eller så vilket kanske är att rekommendera. Hur som helst mådde jag väldigt dåligt, både fysiskt och psykiskt, när Voxra "försvann ur systemet".

Jag har aldrig mått så bra som när jag åt Voxra i kombination med Elvanse. Det var en toppenkombo för mig. Insättningen var enklare än Elvanse, minns inga besvär i början av Voxran.

åt i ett par år och tyckte det funkade riktigt bra (fick mot depression). Första dagarna/veckan kände jag mig speedad, men att gå från nästan apatisk och supertrött till att både orka och vilja göra saker var en härlig känsla. Fick ett tag en högre dos och det funkade inte alls, då varken sov eller åt jag. Gick ner till tidigare dos som sedan funkade bra igen. Hade inga problem att sluta med dem sedan efter ett par år trots att jag liksom hade hamnat utanför systemet och fick ingen information om hur jag skulle göra.

Jag har testat voxra, och tog dem i 4 år eller så. Jag har inte ADHD utan autism och voxra var ett sätt att försöka få igång startknappen.

De första 4? Dagarna fick jag ADHD. Typ. Speedad, svårt att koncentrera mig på en sak i taget mm. Efter det funkade de ok. Fick ta bort de då de senare orsakade besvär ihop med en annan medicin som ansågs viktigare.

Den primära biverkningen var väl känsligheten för alkohol. Blev dretfull på en 33cl 4,5% cider :meh:
Jag har AuDHD, så det är lite oklart hur den kommer att verka för mig. Hmm okej, då ska jag vara förberedd på att bli "värre" med just de grejerna i början!

Jag har aldrig mått så bra som när jag åt Voxra i kombination med Elvanse. Det var en toppenkombo för mig. Insättningen var enklare än Elvanse, minns inga besvär i början av Voxran.
Åh jag älskar Elvanse. När jag tog den var det som att tända en lampa i mitt totala mörker <3
Står i kö till allergologer för att se om man kan bota mig så att jag kan ta den igen. (Tyvärr lär jag få vänta länge till.) Jag hoppas att Voxra kan göra något liknande!

Det coolaste med Elvanse var att den slog ut min autism också O_o
Plötsligt kunde jag umgås med folk och vara en uthållig mamma. Helt galet! Att kunna ta den igen är drömmen.

åt i ett par år och tyckte det funkade riktigt bra (fick mot depression). Första dagarna/veckan kände jag mig speedad, men att gå från nästan apatisk och supertrött till att både orka och vilja göra saker var en härlig känsla. Fick ett tag en högre dos och det funkade inte alls, då varken sov eller åt jag. Gick ner till tidigare dos som sedan funkade bra igen. Hade inga problem att sluta med dem sedan efter ett par år trots att jag liksom hade hamnat utanför systemet och fick ingen information om hur jag skulle göra.
Första halvan där lät ju underbar.
Mina största problem är det eviga mörkret och utmattningen, främst mental och emotionell utmattning.
Minns inte senaste gången jag kände glädje faktiskt.

Om jag mot förmodan skulle hitta en medicin som funkar, kommer jag nog att ta den tills kidsen flyttar hemifrån. (de är bäst, det är bara det att min hjärna behöver så otroligt mycket mer vila och ensamhet än man kan få som förälder)

Jag har Voxra just nu mot förlossningsdepression/bipolär depression (lite oklart vilket jag har).
Har dessutom Abilify.

Kan inte komma ihåg att det var något särskilt med insättningen. Började på en lägre dos, höjde sen till 300 mg för jag hade ingen effekt på den lägre dosen.

Jag ska ha den i ett år, "för att vara säker" som min läkare sa. Sen ska den tas bort igen. Får väl se hur det blir.

Jag har ganska precis börjat med den. Ätit den för en massa år sedan med god effekt, så testar igen.
Har svår depression och adhd så tanken är att få mig lite piggare och hjälpa mig med depressionen.
Ätit den i fyra veckor nu, inget resultat ännu tyvärr.

Äter den ihop med abilify och paroxetin.

Har ni testat Voxra?
Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet.

Vill egentligen veta allt. Hur var de första veckorna, hur funkade det i längden, osv.
Har redan testat 5-6 andra preparat men är allergisk mot dem. Det är jag säkert mot det här också, men värt att testa ändå, innan jag ger upp.
🌸
Ätit den i många år, tycker den fungerar bra. Dock vet jag inte hur den fungerar utan dom andra medicinerna också. Tar Abilify, brintellix och Ritalin samtidigt så det är svårt att veta vad som gör vad. Men jag har inte märkt av några negativa grejer iallafall.

Många år sen jag åt den. Åt mot depression. Fullständigt katastrof. Kunde inte äta och mådde bara ännu sämre. Grät konstant och kunde inte sluta.

Tagit den i många år. Hade lite problem i början eftersom jag tar koffeintabletter och de 2 ihop gav mig enorm ångest. Fick börja med Lyrica igen och minska ner koffeintabletterna till hälften, så gick det bra. Äter 150 mg/dag, tar jag 300 får jag en j*kla huvudvärk. Men 150 ger mig inga biverkningar alls, utöver att jag blir lite piggare av dom.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
325
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 917
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 786
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka