erfarenhet utav betäckning av sto med en äggstock?

fridaa

Trådstartare
I november 2013 hittade vi en ca 10cm stor äggstocks tumör på mitt 7åriga sto. Hon opererades i december 2013. Hon har väldigt tydliga brunster, men nu blir hon inte "hingstig, arg" är det någon här som har erfarenhet utav betäckning utav ett sto med bara en äggstock? har inte hittat någon liknande tråd så vore tacksam för svar.
 
Ägglossning sker väl från den äggstock som är kvar, så det ska väl inte påverka.
 
Ett sto i mitt förra stall har också opererat bort sin ena äggstock. Hon tog sig på första försöket och fick ett fint stoföl för ett par månader sen.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537
Avel Mitt sto, född 2008, väntar sitt första föl. Sista seminering var i juli, så hon är inte alltför långt gången i dräktigheten än. Jag...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Emma-pemma
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 659
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp