Erfarenhet av teryleneträns?

L

LuddeLump

Funderar på att köpa ett träns i terylene till shettisen. Nån som provat? Fördelar/nackdelar.

Fördelen är att det inte blir lika stelt som plastträns på vintern.
Fördelen är att du kan tvätta det i maskin om det blir smutsigt.

Nackdelen är.....?
Jo, vänta, det var visst någon som fick lite skav bakom ena örat. Men det löste sej med att tränset tvättades oftare och lite ludd på nackstycket.

Jag har ett i terylene(eller nylon är det väl,samma sak?). Det är från www.distansritt.nu
Har inget negativt att säga om det alls. Använder det dock bara på distansritt tävlingar = några ggr/år. Så ev skav kan jag inte uttala mig om.

jag har ett syntetträns från Big Horn och det är helt ok. Lätt och ger inga skav... Dessutom är det lätt att tvätta när det behövs!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 515
Senast: Elise4321
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka