Sv: Erfarenhet av laser ?
Jag behandlar hästar med laser och jag tycker att det är överlägset det mesta. Jag började med det efter att jag låtit nån annan behandla min trashank med häpnadsväckande resultat.
Jag har en laser som mest är bra för muskulatur och stora rörelseapparataren på häst men visst funkar den på leder oxå, man får hålla på lite längre bara. På sår är den outstandning, dåliga karleder tex läker på ett kick.
Använder den på min egen värkande rygg oxå och jag som brukar ha ryggskott en gång i månaden har inet haft det sen jag skaffade laserapparaten. Superskönt m,ot Isshias oxå.
Men laser är ingen engångsgrej, lite och ofta ska det vara. Jag tycker att först kör man 10 gånger med två dagars mellanrum och sen kan man minska ner intervallerna till 2 gånger i veckan, sen en gång o.s.v.
Första gången man behandlar så är områdena stora och väl spridda men för varje gång så minskar och försvinner spänningar så till slut så har man bara skadans ursprungsläge kvar och det går fortare och fortare att behandla hästen. Mina egna hästar klarar sig på en kvart 2 gånger i veckan nu jämfört med 1,5 timme varannan dag innan. (Travhästar som rehabiliteras för att fortsätta vara travare)
Jag är fortfarande chockad över hur bra lasern är.