Eran första dressyrtävling?

Sv: Eran första dressyrtävling?

Min första tävling var en L:B av nåt slag, hade ridit hästen två veckor i skogen (ny häst) och det var en impuls lokal tävling (typ bestämde mig samma dag) Han var en superkänslig enmans arab och jag var supernervös men kom 2:a och fick rint 52% eller nåt sånt.

Vad som var pinsamt är att hästen var utbildad i MSV av en landslagsryttare, så det var totalt mitt fel haha!
Men vi hade kul ändå och fick bara en kommentar om att få bak axlarna lite.
Hmmm...undrar vart man lagt gamla ponnyfoldern nu då...kunde va kul at kika i ju.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Eran första dressyrtävling?

Startade för första gången i en LC med min första stora häst. Jag var nog 15 år och inte så haj på dressyr :crazy: Hästen fattade fel galopp och jag märkte det inte förrän min kompis väste "fel galopp!" när jag red förbi henne. Kickade då till hästen med ytterskänkeln för att han skulle byta och såklart så gav han igen med en ordentlig bakut spark och landade med ena bakbenet rakt på dressyrstaketet som gick sönder :eek: Lagom pinsamt!
Kom endå 6.a och fick en vit rosett trotts missödet :p

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyren på OS i Paris är inledd och det var Juliette Ramel som gick ut först för Sverige. – Det här är ju once in a lifetime, säger...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka