Sv: Era stall

Står på en liten liten ridskola/privatstall. Fast där jag står är det bara privathästar, typ separerat från ridskolan så man slipper allt spring. Dock står det bara 20 hästar på anläggning, stämningen brukar vara rätt bra, men finns vissa som man bara skulle vilja, ja. Helt enkelt inte tycker om (:
Stallhyran ligger på drygt 600 kr/månad, men är halverad för att pappa byggde min box, sedan tillkommer antal torvbalar 75 kr/bal och höbalar 35 kr/bal. Vi har då tillgång till bra och stora hagar, insläpp och utsläpp vardagar, kvällsfodring ingår 3 dagar/vecka (vardagar) när är det lektioner, annars så turas man om bland privathästägarna att fodra kväll. På helgerna tar privathäst en dag var i ett rullande schema, har drygt 1 gång/varannan månad. och då sköter man allt, inte mockning för privat och insläpp eftermiddag. men annars allt. men hjälp av ridskole elever. Huvudsaken är att hästarna trivas bra och de gör de, visast mkt ute och får rör på sig.

*kl*

Hästvänligt stall, 3km hemmifrån, bara tre hästägare men fem hästar. Fina hagar, stallägaren sköter mycket, som in och utsläpp, vi som är där på kvällen brukar "natta".

60*20 ridhus på gården. (Lyx)

Betalar 1900:-/mån för käk, spån, in och utsläpp. Eget bete på gården finns på sommaren. Och väldigt fina ridvägar ut i Smålands djupa skogar.

Står i ett stall med 10 boxar varav 6 är bebodda.
Förutom mina 2 vbltravare står där en annan vbltravare, 2 fullblod och stallägarens kbltravare.
Jag har turen att mina hästar går i den största hagen. :bow:
Trevligt folk men stallägaren kan var väldigt knepig ibland, och tex ta in hästarna när andra har intag för att hon kollade fel i almanackan, blanda ihop hästarna osv. :crazy:
Betalar 1500 kr/mån och då ingår, utsläpp och 3 fodringar vardagar, hösilage och havre/korn.
Får köpa strö, betfor, mineraler mm själv.
Intag vardagar och fodringar/intag/utsläpp helger delar vi på.
Finns en ridbana med sådär underlag, och hindermaterial.
Ok ridvägar, hur mycket skogsstigar som helst och grusvägar.
Synd bara att 4 av våra jättebra rundor är förstörda av att dom drog nya E4:an där.
Tycker att det är för dyrt för det stallet och med tanke på vad som ingår. Finns ingen spolspilta och mitt sto höll på att rasera ena väggen i sin box när hon kliade rumpan mot den. :crazy:

Liknande trådar

Anläggning Jag har varit inne på att bygga lösdrift hemma men har nu fått möjligheten att ta över ett litet stall istället och då kommer jag...
Svar
2
· Visningar
1 938
Senast: Stekspaden
·
Anläggning Hej alla smarta hästmänniskor. Ypperligt tillfälle att använda er intelligens Jag funderar på att börja arrendera stall. Så nu letar...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 814
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama