Era stall - bilder ***********

C

Chagini

Hejsan alla. Vi ska flytta till ny gård och planerar att bygga stall. Försöker hitta inspiration. Kan ni inte ta kort på era stall och sätta in bilder? Förklara gärna praktiska lösningar också! :)

Sv: Era stall - bilder ***********

hur söker man? sorry, ganska ny
hittat :)

Senast ändrad av en moderator:

P1000099.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g292/aleryd/Stable/P1000090.jpg?t=1177958617

http://i59.photobucket.com/albums/g292/aleryd/Stable/P1000091.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g292/aleryd/Stable/P1000100.jpg

Här kanske du kan hitta lite inspiration :)

oj! helt otroligt snyggt! är det ditt stall?

Jaa :D De e underbart och funktionellt, inte vi som byggt det så ska inte ta åt mig äran. När vi skulle köpa gården kollade vi i stallet först och bestämde oss för att köpa redan innan vi sett huset ;) Okrossbara glasrutor, stora hagar, underbara ridvägar, paddock och hela kittet! Tyvärr bor jag inte kvar, flyttade för att plugga. Men man kan ju hoppas att man blir det lyckliga barnet som ärver :p

kolla in bilderna i mitt album på min profil så får du se ett fint stall!

*KL*

Vi ska med bygga stall :D
Egentligen vet jag inte riktigt varför, våra hästar ska nämligen gå på lösdrift när vi skaffar dom..nästa alternativ för mig hade varit uteboxar..men det får väl bli stall också..XD

*KL*

Vi ska med bygga stall :D
Egentligen vet jag inte riktigt varför, våra hästar ska nämligen gå på lösdrift när vi skaffar dom..nästa alternativ för mig hade varit uteboxar..men det får väl bli stall också..XD

Men är inte det lite onödigt dyrt och mycket jobb att bygga bådadera?
Varför inte göra ett kombinationsstall? Lösdrifts-stall?

Inte jag som bestämmer där :P
Tyckte att vi kunde göra en lösdrift som gick att enkelt lägga om till uteboxar om det skulle behövas..
Men pappa blev helt till sig och i byggartagen så han har börjat planera stall..med enorma boxar...:love: och jag ger mig inte förräns vi har ligghall (ska ju trots allt ha nordisar som säkert klarar det ;) men han tycker det är en bra ide med, så det blir nog inte mycket jobb att övertala honom..)
Stallet blir iofs inte helt nybyggt; kommer bygga boxar i en av ladorna och sätta in fönster etc.. (var ska jag ny ha min bil? :( )

kolla på min profil.. Bilder i galleriet - klicka visa alla Malinns bilder..
Jag kan inte länka, men kan ju se om jag kan lyckas..

Viken häftig stallgång! Skitfint! Jobbar du där eller är det ditt stall?

Inte jag som bestämmer där :P
Tyckte att vi kunde göra en lösdrift som gick att enkelt lägga om till uteboxar om det skulle behövas..
Men pappa blev helt till sig och i byggartagen så han har börjat planera stall..med enorma boxar...:love: och jag ger mig inte förräns vi har ligghall (ska ju trots allt ha nordisar som säkert klarar det ;) men han tycker det är en bra ide med, så det blir nog inte mycket jobb att övertala honom..)
Stallet blir iofs inte helt nybyggt; kommer bygga boxar i en av ladorna och sätta in fönster etc.. (var ska jag ny ha min bil? :( )

Vad jag menar är, att man kan bygga "bakdörrar" till varje box, så fungerar stallet även som lösdrift. Kombistall alltså. Jag har själv ett, och fick inspiration av ett par andra i samma stil. Har efterhand sett flera stycken liknande. Men det bygger på att man har redigt stora boxar. Helst minst 4*4m.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 272
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
994
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka