Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Förstår inte riktigt varför du utgick??
Visst de gick lite fort men ingen anledning till att utgå tkr jag.
Hinderna är så pass låga så de inte gjorde ponnyn nåt att de gick lite fort hon tog dem ju bra.

Trevlig ponny tkr jag!

Jag tkr de ser jättebra ut, ni har blivit ett sånt team sen jag såg er första gången :)

Tack:laugh:

Det känns riktigt bra nu. Man känner en sån skillnad på honom från när jag fick honom och hur han e nu:love: Mycket mer muskler och framför allt mjukare.
Hoppas bara jag får behålla honom ett tag till:crazy:

Jag håller tummarna för att du får ha kvar honom!
Vad vill ägarna göra med honom om inte du har han då??

Aj då :( tävla honom själv då eller?
Trisst med tanke på allt jobb du lagt ner på honom!

Ja, jag tror det. Det e riktigt tråkigt:( Blir alltid så. Så fort man har fått ordning på dom och det börjar gå bra så försvinner dom:( Men har ju som tur är Grålle nu:love: Så man inte behöver stå helt hästlös för då hade jag blivit riktigt deprimerad:crazy:

Ja trisst är det .. ja tur du har fina Grålle :):) Blir kankse lite lättare då ju, även om du hade velat ha star med. Men du kan vara stolt över de jobb du gjort med honom o hur ni har utvecklats med varandra ;)

Hehe, själv tycker jag att det går ALLDELES för snabbt :p
Men det känns mycket fortare IRL än vad det ser ut. På söndag är det dags igen, så då ska jag försöka rida mer och åka mindre :D

Men jag hade ingen som helst kontroll, och hon rev bara för att hon slarvar med benen när hon stressar.

Ja det blir ju inte lika mkt jobb om jag bara har en, men nu när Star börjar bli så jäklafin så känns det tråkigt att lämna ifrån sig honom:(
Hihi ja jag är lite stolt över mig själv faktiskt:D

Okej, du känner såklart din häst bäst, men hade de varit jag hade jag fullföljt banan. Kanske hade räckt med att lägga en volt för att sen fortsätta igen istället för att utgå?

Ja himla tråkigt men du ska vara stolt:)
Sen när du får mindre o göra så kan du ju komma o bli min nya hovslagare :P hihi

Haha.. när du känner dig redo så har du en given kund hos mig :)

Syftade på där ni små hoppar i ridhuset. Inte tävlingen:) Men som sagt. En mer aktiv sits. Mer driv. Få hennes bakben under sig så hon får en rundare mer bärig galopp. Nu är det mer fullt ös medvetslös :p

Min första d-ponny var likadan. Kunde upplevas som het och bara drog iväg. Men egentligen var hon en latmask som inte ville sätta under sig. När hon väl fick upp ryggen och bakbennen under sig, blev galoppen mer reglerbar och ponnyn betydligt trevligare att rida.

Rider du för tränare?

Ja, jag rider för en tränare nästan varje vecka + min ridlärare varje vecka. Ska tänka på vad du sa :p
Tack för kommentaren! :D

Om det nu är en markarbetesträning, varför jobbar du inte mer med att tex rida noggranna vägar, landa i rätt galopp, förbereda hästen på vad som kommer m.m.? Nu förlorar ju hela övningen sin poäng...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 278
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 544
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar