Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Vi har startat en pay & jump 70 -80cm o en lokal 90-1m, ska starta vår tredje tävling på lördag 1m-110. :)

ok vad kul! :) det går stadigt framåt. Lycka till på nästa tävling!

:D:D:D

Ja jag hoppas de kommer fortsätta framåt såhär bra :)

ni ser ut att passa bra ihop. Gillar hästen, ser okomplicerad ut, bra inställning till hinder. Du sitter still över hindren. Det enda som störde mig var att hästen såg rätt tjock ut. Annars trevlig ridning:)

den där filmen på nollan har jag aldrig sett förut:D alla dina filmer är som vanligt kanoners:D

Tack så mkt för din kritik :laugh: ! Ja hon ser tjock ut - utan att hon egentligen är det,hon är lite "bukig" efter att hon burit runt på 5 föl utan ett endaste år emellan. Och du har helt rätt, hon var fantastiskt okomplicerad...känsligare häst får man leta efter!!

Hihi visst är det snyggt när hon blir så het att vi försvinner allra längst ned på gräsbanan?! ;)

Vilken mysig häst det såg ut och vara! Riktigt fin! :) Du rider väldigt följsamt och fint, ibland är du lite sen att räta upp dig efter hindren men annars såg det mycket fint ut! :D

Trevlig häst! :) Dock ALLDELES för springig! Inställningen verkar bra på den, men försök lägga på mer ben och få den mer ihop för som det är nu blir den bara längre och längre och det går bara fortare.. Den "sladdade" ju till på filmen också. Krävs mycket jobb i galopp på den tror jag så att den blir starkare, såg också att den hoppade av på ett bakbenen ibland. Tycker du rider fint och sitter mkt bra och stilla men du skulle kanske kunna inverka mer? :) Trevligt annars!

Senast ändrad av en moderator:

Tack för tipsen/kritiken! Ja, vi behöver verkligen jobba mer på galoppen. Hon är inte alls så springig på träning, då kan hon nästan var lite lat och vilja bryta av. Men på tävling tänder hon till och vill att det ska gå i 190 :D

Film från dagens Clear Round: http://www.youtube.com/watch?v=Ga8MjoYDXjI

en film från våran första tävling tillsammans :D

Therese & Hinders Nice Guy , Lokal ERF

Vet att det är ostadigt med galoppen och att min sitas inte är något vidare :angel:

Och så vill ja be om massor med kritik :d

Senast ändrad av en moderator:

Hehe jag förstår :) Kikade på den senaste filmen nu, måste säga att 70 såg mycket bättre ut nu. Mycket lugnare. Men i 80 gick det på tok för fort igen. Klart det är bra med tempo men din häst är inte i balans. Jag skulle försöka lägga volter och "skola" hästen istället för att riskera att hästen nästan går omkull. Men annars såg det jättebra ut i 70 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 545
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?