Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

när han väl får ordning på sina lemmar så kommer det bli kanon! :) tycker du rider honom bra :bow: hur gammal är han?

Ingen som har lite tips på hur jag jag förbättra min hoppning?
Och hur jag ska träna henne att hitta avsprånget bättre?
När jag tränade hoppning ett par ggr för tränare la hon dit en galoppbom innan men detta gjorde det ännu svårare tyckte märren.
Ska testa att hoppa på tränsbett nästa gång för att hon ska få upp huvudet bättre men risken är att hon blir hängande och då drar hon fram mig.

Du har en jätte fin och mycket välriden häst :bow: men eftersom hon faktiskt travgalopperar så tror jag allmänt det blir jobbigare för dels dig men även för henne att hitta avsprångspunkten. Blir ju svårt att räkna galoppsprång fram till hindret då det inte finns någon riktigt takt, eller ja mer fyrtakt. (ser otroligt obekvämt ut med?)

Men så klart kan det bli mycket bättre med mer träning. För övrigt tycker jag att din idé om tränsbett låter bra, så att hon höjder huvudet lite mer. Heller rida en häst som drar lite men har huvudet i en bättre position så att hon ser hindret bättre. (antar att du har ett bett med hävstång pga att hon kan bli stark eller hängande i tygel?)

Vet inte hur pass du är som hoppryttare men att träna dig själv att kunna avgöra var avsprångspunkten "är" hjälper ju hästen =) så du kan reglera henne lite mer fram till hindret, hon behöver nog lite hjälp från ryttaren att hitta rätt.

Tack för ditt svar!
Ja visst, det är jätte svårt med hennes takt i galoppen! Hon har lite renare takt i dressyren men det blir iaf bättre och bättre. Men helt ren kommer den antagligen aldrig bli men mkt bättre hoppas jag ju givetvis på ju starkare hon blir. Galoppen är faktiskt inte obekväm i den bemärkelse att man skulle studsa eller ha svårt för balansen, den är väldig lätt att sitta i, men man vill ju gärna hålla takten lite för mkt, en takt som hon inte klarar s.a.s.
Hävstång har jag på henne för att hon är riden med det innan, och antagligen körd på tränsbett. Alltså "trivs" hon med stången och känner sig bekväm med den i ridningen. Med tränsbett blir hon inte stark utan snarare tung/låg. Hon lägger sig i handen, men detta jobbas på hela tiden i dressyren, men det är en bra bit kvar, rider inte dressyr längre på jaktkandaret, äntligen.

Du har så rätt att hon behöver hjälp av ryttaren, hon är osäker i hoppningen så hon släpper allt till mig. Och jag behöver verkligen träna på det för jag är verkligen ingen hoppryttare. Det ultimata vore väl om man kunde hoppa ngn annans häst som har lite lättare för sig :angel:

Jag ska träna på att kunna räkna hennes galoppsprång bättre så det inte blir sådär att, oj nu måste vi hoppa för vi får inte plats med ett till :eek::o

Aja ge det ett halvår sen är flyger ni runt banorna i ren elegans :D

Men du får försöka ragga tag i någon häst som är lite säkrare hoppningen för att öva upp dig själv då:)

Senaste från mig. Dollys debut i 1.10m. Sjukt nöjd förutom att det blev lite knasigt på linjerna på långsidorna. Var föresten helt sjuka avstånd på långsidorna, 23m resp knappa 27m. På lokal nivå kanske man borde ha avstånd som är lite snällare kan jag tycka

http://www.youtube.com/watch?v=agOokZBOCDQ

åh askersund där va vi också :) jag tyckte ingenting var snällt byggt där :/ såg du första hindret i 1 m?

Jag var också i Askersund, har en film jag kan lägga upp när jag får den..

Jag gissar att 1,10-banan var svår eftersom endast 4 personer nollade i grunden och red omhoppningen. Min petade ett hinder i grunden men hade såpass snabb tid att vi blev femma på det resultatet :D

CUTIE OCH MITROLLE: ja jag både såg och red 1 meter och håller med om att det var helt sjukt byggt alltså! Var där på lördagen och red ponny och det var lika illa då. På lokal nivå ska det ju vara "snällt" och inte en massa knepiga relaterade avstånd. Fattar inte riktigt vad banbyggaren tänkte på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4