Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Förresten, igår tyckte jag det var dags att ta några nya bilder på kräken, så jag busade upp dem lite och sedan var det full fart! :D

gud vilka fina bilder!! Du är duktig att fotografera som kan fånga såna ögonblicksbilder.. Älskar den när tänderna är framme.. vilket busfrö :D

Den första bilden är ngt av det läckraste jag sett, superbra ljus och kontraster i kombination med rätt ögonblick!

Passar på att också lägga in en bild (om jag lyckas). Är från i höstas, men är de nyaste jag har, och jag har ju inte lagt in bider tidigare....
Ser lite hösäckig ut, men vi har lite snackepaus.....
Hade tänkt komma igång med westernridning på min connemara, men det har legat på is nu i vinter pga kyla och tidsbrist, men vi hoppas komma igen nu till våren. Ska bara hitta en ny sadel som passar också...
//Linda

http://www.pixbox.se/pic_show_id25990477.html

Haha det är min raket.. en nordis som jag har haft till allt möjligt.. Var väldigt seriös med westernridningen och tävlade honom mycke för några år sedan på låga nivåer.. Höjdpunkten i våran karriär var green as grass trailen på tumbleweedchallenge på greva 2005 tror jag det var.. Sen la jag av.. Han är lite väl ivrig så jag har tröttnat att tävla honom..

Han fick göra ett gästspel i höstas på en D-tävling där jag agerade utfyllnad i reiningen.. Oh my god det var vilda western på riktigt.. Fattades bara pistoler.. Domaren var rädd!!! :D

Din är haflinger va?

Seriöst, din hade jag mycket väl kunnat ta för en haflinger :o.
Oavsett nordis eller haflinger så var den grymt fin :love:.

Ja, min är en haflinger :D

Fy fasen vad fräck den första bilden var.
Här vågar jag mig på att lägga ut en liten film snutt på mig o Bella från veckan.
Hon skjuter ut vänsterbogen i höger varv som syns rätt mycket när jag galopperar o varför har jag alltid handen så jäkla högt upp, nått vi måste jobba på. Hon flaxar även med huvudet när tempot blir för lågt.
Bra kritik mottages tack!

http://www.youtube.com/watch?v=8xRpW_BjCUM&feature=channel_page

Hm, känner igen rösten bakom kameran.. ;)

Om hon flaxar med huvudet, så driv på och håll samtidigt emot i handen så att hon inte höjer tempot. Du får hålla emot tills Bella ger efter, men glöm inte drivningen. Det vi vill åt är att hon istället ska få in bakbenen mer under sig och samtidigt få mer framåttänk, därmed har hon "inte tid" att springa och tjafsa med huvudet utan har tillräckligt att göra med att jobba mer och därmed ge efter och bli mjukare.

Har du också haft problem i höger galoppen? Min lilla gris har plöstligt glömt att hon har en höger galopp... Har dels själv fått reda ut min kropp med massage och dels så är det eventuellt den stora magen som är i vägen. Får ta tag i det till höstn när fölis kommit ut.

Vet hur jag ska göra men det behöver inte bara betyda jobb, hon kan få
rulla på i galopp ibland oxå.
Höger galoppen glömde hon när hon sträckte sig i ena bakbenet o fick vila,
efter det så var det bara vänster som gällde så det är först nu som hon tar vänster igen :) så blir det lite lättare att träna igen.

Självklart ska hon få lulla runt också, men på dina villkor, inte när hon själv bestämmer det. ;) Hon måste ge efter innan du ger efter och springer hon och tjafsar emot har hon inte gett efter. Bara lite tips såhär på fredagskvällen. Nu ska jag plugga till tentan som jag ska ha imorgonbitti. Ses imorgon på mötet?

Såg jätte trevligt ut, du kommer att gå långt. Men en lite fråga, varför har du ytterhanden högre än inner i galoppen? Jag kan ju ha missat något i min lilla okunniga värld. Behöver alla tips jag kan få.

Hej om du menar i höger galoppp tex så är det för att fånga upp ytterbog då den trillar ut, har jag den ngn annanstans så är det helt fel.
Men det är sånt man jobbar på att slippa.

Ursäkta att det lät lite dumt, jag har massa samling som inte är med på filmen
men hon har faktiskt kommit i nått sorts undertempo i galoppen tycker jag,
för om jag samlar o driver så blir det inte mycket bättre, hon står nästan stilla,
därför så "tränar" jag mest på att få fram henne.
Troligtvis är hon lite trött på ridhuset.
Tyvärr kan inte komma på årsmötet, men välkommen till styrelsen!

Har du en hel stång el två delat? Om jag lyffter ytterhanden så dippar jag innerbogen. Du ska låsa bogen med att sänka handen o öppna upp inner. Ska du korrigera gäller att du e snabb i svängarna , så som det ser ut på filmen så blir du hängande statisk i yttertygeln. Bara en reflektion. Sanningen kanske inte var sådan, men det är vad det såg ut som. Jag förmodar att du har tvådelad stång, annars är det totalt meningslöst att korrigera på två händer. Men det ser fint ut i allafall.

Såhär välklädda är vi om kvällarna.. vaddå julgran? :D

26053891.jpg

Tackar och bugar. Ja, men då tycker jag att du tänker rätt i vilket fall, fram med framåtbjudningen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur