Era katters (oväntade) favoritleksaker

Nu har lilla Alice kommit på att det är jätteroligt att plocka lös torkade blad från pelargonerna och smula ner dem på golvet. Tydligen tycker hon att de prasslar så fint när hon plockar lös dem.:angel: Min enda kommentar när jag blänger på henne för att hon skräpar ner är: Katt..:meh:

Nu har lilla Alice kommit på att det är jätteroligt att plocka lös torkade blad från pelargonerna och smula ner dem på golvet. Tydligen tycker hon att de prasslar så fint när hon plockar lös dem.:angel: Min enda kommentar när jag blänger på henne för att hon skräpar ner är: Katt..:meh:
Ursäkta lite ot men ;):o
Mina behöver inte Pälsfröken ens plocka loss det på, mina blommor är väluppfostrade av katten så det rasar så fint på golvet vart efter.
För det kan väl inte bero på något annat??

Den bästa leksaken är det hårda plastlocket till bläckpatronerna. Det som man vrider bort. Snurrar och glider bra på golvet gör det.
Annars är långa pinnar toppen. Strunta i fjädern i snöret, skaftet ska attackeras!

Föräldrarnas katt älskade tops. Rena som använda. Och helst skulle dom in under en trasmatta.

Sugrör.
Min katt är besatt av sugrör och får såhääääääär stora ögon om vi har sugrör av någon anledning. Han är vanligtvis väldigt välartad och skulle aldrig sno tex mat eller liknande, men däremot får man ha ögonen med sig när det finns sugrör för kommer han åt dem så snor han dem ur glasen direkt.

Sen kan man kasta runt dem, stoppa in under mattan, sitta på bakbenen och fäkta med sugrörer - eller ännu hellre, tugga på dem. Jag tror att de ger ett "skönt" tuggmotstånd där de ger efter lagom mycket.

Min gillar att trakasera hushållspappersrullen så den är i småbitar och helst hela utrullad .Gummisnodddar och tantens hårband är åxo en favo och snören och kablarna till hörlurarna ligger pyrt till .Men mest gillar han att sparka fotboll nu sedan jag hittat alla bollar som försvunnit bakom frysen då jag städade bakom den

Då jag har pappersrullen på en hållare som består av en platta och en pinne så rullen står på bordet då lägger sig katten bredvid och sparkar på tills hela rullat ut sig och använder klorna så han perforerar hela rullen !

Jag har varit kattvakt åt en som lade sig på rygg under sängen. Och sedan "sprang" med fötterna på ribborna under sängbotten. Så att han gled runt på golvet alltså. Mycket effektiv dammtorkning...

En liknande grej gör min Socker också! Istället för ribborna kör han längs kanten på sängen, antar att tyget ger bra fäste :meh: Det är förenat med livsfara att sticka ut en fot från täcket då :D

Jag "låtsades" tappa en sån där ring som blir kvar då man öppnar en oöppnad tub med brustabletter på golvet i morse. Vips var min svårflörtade katt där och lekte med den en stund...tills han blev hungrig.

En av våra katter älskar sådana papperspåsar, lägger sig i dem för att fånga det som finns utanför, alltså folk eller andra djur som går förbi. Alternativt attackerar och lägger sig på. Gillar att bli buren i allt från IKEA påsar till papperspåse. Rå potatis har varit en hit, och en kokosnöt har uppskattats att fånga och vässa klorna på.

En speciell kartong som han inte släppt på väldigt länge. Någon hade städat bort den, och då fann jag katten satt och "bläddrade" bland pappersskräpet för att hitta just sin kartongbit.

16906305_1265570406868619_2748823887423733760_n.jpg

Näsdukar is the shit. :up: Det där stackars paketet har mer hål än en ost och har dessutom badat i vattenskålen en gång :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka