För att de inte äter bajs och/eller rullar sig i det?
Hahaha exakt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att de inte äter bajs och/eller rullar sig i det?
Min katt gillar disktrasan och stålullsbollen. Det innebär att livslängden på en disktrasa har sänkts drastiskt.
Tidigare katter har älskat flärpen som rivs av mjölk- och filförpackningar. De kom galopperande så fort ett paket togs ut från kylen.
En av våra älskar när husse byter strängar. En bit av en stålsträng är guld att leka med. Bäst är om han kan lura någon att kasta så att han får apportera.
Här är det en noga ihoplindad bit av stålsträng (som en ring) och endast under uppsikt.Här i huset är husses strängar förbjuden frukt ! Veterinär-matte får nämligen mardrömmar om perforerade tarmar och trasig mun av blotta tanken . Eeks favoriter är, i brist på gitarrsträngar, sådana där smala tuggpinnar (till hundar ...) som han apporterar och tvingar sina människor till att kasta i timme efter timme efter timme .
- Plast. Men bara såndär hård men ändå mjuk plast som knastrar mycket när man biter i den. Den perfekta plastbiten sitter runt locket på Ben & Jerrys glassar, dock inte kattsäkert eftersom det går att tugga i sig den, så kräver lite bevakning.
- Sönderklippta flärpar av skosulor (de man själv klipper till för att lägga i skorna) Kattsäkra om man bara ger de stora bitarna annars äter katten upp dem.
- Presentpappersnöre. Han springer runt med dem, och äter upp dem. Inte kattsäkert.
- Tejp, det roligaste som finns är tydligen när man tejpar fast en bit på ryggen som han sen kan riva av och bli förbannad på Man tänker att det borde göra ont/vara obehagligt eftersom tejpen drar med sig päls... men han kommer springande så fort han ser/hör/luktar tejp och ska kladda runt med tejpbitarna och går igång rejält på när man sätter tejp på ryggen på honom. Inte kattsäkert.
Sammanfattat: allt som inte är kattsäkert och kräver bevakning
Jag gissar att det inte bara är hos mig som det tröttnas ganska fort på leksaker, speciellt de där dyra man köpte i tron om att de skulle bli uppskattade... Ofta har jag märkt att bland de som det leks mest med är de ganska anspråkslösa varianterna som egentligen inte är leksaker. Jag tänkte att vi kunde tipsa varandra om de där sakerna som våra katter gillar och på så vis få lite uppslag till nya leksaker till sina egna.
Mina gillar t.ex.:
- små pinnar, barkbitar och annat bös från veden (och bitar av påskriset när det är den tiden på året)
- gummiplopparna som finns i de där plastsprutorna man använder för att ge t.ex. medicin och vatten i munnen på katter. De rullar lite roligt och ojämnt över golvet och går att bära runt på