Era Islandshästar! *Bildtråd*

Sv: Era Islandshästar! *Bildtråd*

Testar om bilderna blir större nu.
Gick inge bra=(
hm.. hur gör jag bilderna större?`ngn som vet?

Senast ändrad:

32859850.jpg

Vaddå såhär menar du?
Bara att trycka på den lilla bilden och sen kopiera bildadressen.

Jag fastnade för islandshästar efter att ha jobbat med dom i ett islands stall.. Har sammanlagt haft 6 st, men nu har Jag bara två.. Dom bästa man kan ha också ;)
Dropi_ext.jpg

Dropi Från segerbäck f 02 femgångare..

Glittnir_Ext09_260.JPG

Glitnir Från Frötuna gård f 05 fyrgångare

Samt min "låne"häst
timpa_redigerad-1.jpg

Timasonur Fra Kalfholi 2 fyrgångare f 05

Är Timpan din lånehäst? Nu blev jag nyfiken, eftersom jag känner ägaren och det är ju inte alls i närheten av dig... :p Vill du inte berätta måste du självklart inte, men jag kan inte låta bli att fråga. ;)

Timpa kom till oss för drygt en vecka sedan.. Det är min hyresgäst i stallet som äger honom, men vi är rätt taigta så Jag brukar kalla hans hästar för mina och vice versa..:p..

Timpa blev lite för mycket häst hos sin förra ägare så dom fick våran (eller hyresgästens:grin:) genom snälla Odinn i stället.. Vi fick även en D ponny som du också kanske känner med i bytet ?!

Jaså? D-ponny... Hm. Fast vänta, kom på att hon nog aldrig ägde Timpan, gjordes bytet med personen på Åland? Annars måste jag allt kolla med människan vad det är för d-ponny hon gömt tidigare, för hon har bara haft islänningar och en shettis så länge jag känt henne i alla fall. :p

Han såldes från Åland till en person i Göteborg.. Men hon ägde honom bara i en månad, det fungerade inte alls .. :crazy:

Jaha, okej! Då känner jag inte personen som bytet gjordes med, utan det är tidigare ägare, som hade honom innan han såldes till Göteborg. Men det är en charmig kille i alla fall! Och dina andra är också otroligt fina, den biten missade jag att kommentera. ;)

Han är jätte charmig, har varit svår fångad här (se annan tråd).. Men vi låter honom landa liksom.. Han har hittat tölten under den här korta tiden vi haft honom, åh då har vi INTE pressat honom, det har likksom kommit av sig själv.. Kan iof ha varit problem med tölten pga att han varit spänd innan.. Skulle vara intressant och få reda på din erfarenhet av honom? Kan du skicka ett medelande?

haha måste ha tryckt fel när jag skrev det där om bilderna däruppe! sorry!=)
Passar på att sätta in en bild på min stora kille som har ryttare på ryggen för första gången i onsdags. :)

121.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka