Era Islandshästar! *Bildtråd*

Sv: Era Islandshästar! *Bildtråd*

haha nä jag är livrädd om den lilla man hon har... tänkte hälla lite växtnäring i manen och hoppas på att den börjar växa:D

Åhh så där brukar jag me fläta Jorunns man när jag ska rida och vill kunna se bogen. Lite svårt på en isis med all man. snyggt som bara den är det=) undrar om det skulel funka p åen människa??=)

haha nä jag är livrädd om den lilla man hon har... tänkte hälla lite växtnäring i manen och hoppas på att den börjar växa:D

Åhh så där brukar jag me fläta Jorunns man när jag ska rida och vill kunna se bogen. Lite svårt på en isis med all man. snyggt som bara den är det=) undrar om det skulel funka p åen människa??=)

ibland vill du ha mer man, ibland mindre
varför inte vara tacksam över att du ens ÄGER en isis? många som önskade att de hade en... låter lite bortskämt att gnälla över en sån jäv'la grej som MANEN...

ibland vill du ha mer man, ibland mindre
varför inte vara tacksam över att du ens ÄGER en isis? många som önskade att de hade en... låter lite bortskämt att gnälla över en sån jäv'la grej som MANEN...

Men snälla kära någon.. ser du inte hur jag har glimten i ögat i hela inlägget?? hehe

Jag vill ha låååång man jepps men även en lång man har sina nackdelar och det är när jag rider det är svårt å se bogen och så,
Eftersom jag inte är superbra på att känna vilken galopp hon tar alla gånger så är manen ibland ivägen när jag tränar upp min känsla på detta. Och då brukar jag fläta den för att lättare kunna se=)
Och när jag kan och inte kan fatta en galopp så måste jag än så länge titta ner på innerfram för att se när benet är i rätt position och då är också manen ivägen!

Och mjo visst är det bortskämt att gnälla över en man när vissa i andra människor i andra länder dör i svält så klagar jag över en man:o

Vi alla är nog bortskämda här i sverige när man väl tänker efter, de flesta har tak över huvudet och får dagligen uppleva en känsla av mätthet och vissa har råd att ha häst=)

Silvia från Eke Skattegård -06
32258502.jpg

32818142.jpg

Det är iaf just nu otroligt skönt att ha en okomplicerad ponny istället för ett hispigt halvblod. Rider vanlig dressyr på henne

Åhhh det är sååå kul att se att det finns fler här inne som lindar benen och rider vanlig dressyr på sin isis.. Hon passade riiktigt bra i rosa.. Och jag tokgillar din häst fin från topp till tå. Manen är bara såååå:love:

Så fin. Rosa är snyggt på silversvarta. :)

Jag brukar säga att jag ska ha rosa på min svarte lilleman när han blir stor men då hotar de med att jag får flytta. :p Vi får väl se hur det blir med den saken. :D

Jag vill ha låååång man jepps men även en lång man har sina nackdelar och det är när jag rider det är svårt å se bogen och så,
Eftersom jag inte är superbra på att känna vilken galopp hon tar alla gånger så är manen ibland ivägen när jag tränar upp min känsla på detta. Och då brukar jag fläta den för att lättare kunna se=)

Lösningen är:

Stående knoppar
390412_10151058412420596_881245595_21867405_1605811881_n.jpg

Liggande knoppar
389486_10151058413185596_881245595_21867407_106167371_n.jpg

Eller BOLLAR :D
387794_10151058433580596_881245595_21867447_1859780796_n.jpg

Att man sedan har usla flätningsskills är ju en annan femma.. det duger för träning på hemmaplan och klubbtävlingar. ;)

Så fin. Rosa är snyggt på silversvarta. :)

Jag brukar säga att jag ska ha rosa på min svarte lilleman när han blir stor men då hotar de med att jag får flytta. :p Vi får väl se hur det blir med den saken. :D

han kan ha både rött och rosa! :love:

*haha* måste bara säga att det var rätt coolt att se knoppad man på en islänning, jag drömde om det häromnatten, att jag skulle vara med på en dressyrtävling och var tvungen att knoppa manen på min. Hon däremot har riktigt lång och tjock man så det skulle bli stora kanelbollar om jag skulle knoppa den.....(lite onödig info bara, men lite kul att se att det faktiskt görs på islänningar iallafall)

Ska testa å knoppa Jorunns man få se hur honblir hehe kul å testa bara=)

Jag knoppade manen på min gamling när vi skulle klippa honom, för att få undan all man. Det såg förjävligt ut :rofl:

Sen har syrran gjort några roliga frisyrer på honom också, speciellt med luggen, hon gjorde en slags elvis/ace ventura lugg som var väldigt rolig. Har tyvärr inga bilder men det är ju lite kul att leka med sånt när man väntar på hovslagaren tex.

Jag tänkte førsøka lägga ut bilder på och skriva några rader om alla hästar jag har haft.. Ska ta det i rätt ordning så vi børjar med min førsta egna häst Kàri frà Steinum. Han är fødd 1982, och jag fick honom när han var 19 år. Han har hunnit med att vara tävlingshäst, ridskolehäst, familjehäst, turhäst och nu är han privathäst hon en tjej i Orsa.

Hans knäppaste egenskap är att varje gång han har møtt engelsktalande folk så har han fått frispel:D

Denna fina herre har lärt många att rida!

http://www.fotoknudsen.no/mediafront/share/view/id/1F120138-9198-4E7E-B552-96CB53E731BD

Kan visa mina hästar :)
Är mest egna uppfödning, Paeja & Glitra har jag köpt.

402864_10151064442070104_738540103_22076446_1064431827_n.jpg

Randalin från Stenshult -04, min favorit & mitt hjärta.

IMG_3397_kopia.jpg

Paeja frá Gröf 2 -02, känsligt sto med härlig personlighet.

liten-0698.jpg

Aleiga från Stenshult -08, Randalin's dotter, är nu dräktig med Magnus fra Moselundgård (E. Alfur frá Selfossi UE: Saer frá Bakkakoti) spännande att se vad det blir för guldklimp.

CIMG2291.JPG

Prisma från Stenshult -10, E. Glampi frá Vatnsleysu, rör sig trevligt och jag har stora förhoppningar på henne efter alla Glampi-avkommor jag sett :)

004.jpg

Glitra från Pilekull -10, sött ungsto, väljer tölten.

Får ta ett annat inlägg till morfars hästar :)

Detta är min morfars hästar, men det är jag som tar hand om dem, rider in osv. Bestämmer om de ska betäckas & med vem, vilka som ska säljas eller behållas.
Alla är avkommor till Gletta som köptes -98.

CIMG1762.JPG

Gletta från Marklanda -95

snekkja.jpg

Snekkja från Stenshult -07

DSC_0256.JPG

Kristall från Stenshult -08

IMGP0694.JPG

Ávaldi från Stenshult -09

229131_10150590854085104_738540103_18433086_7532208_n.jpg

Álfadís från Stenshult -11

Vi har haft många fler hästar, har under den tiden som vi haft islandshästar även sålt 17 stycken.
Vi har haft islandshästar i snart 14 år :)

Skäcken är till salu va? Tycker mig känna igen bilden från annons...

Tack. Tycker det är snyggt att linda eller ha vita benskydd om man rider lektion.
Duplo: lösningen heter inte knoppar, utan fläta uppe på mankammen:D
Bellabus: ja hon väcker ju en del uppmärksamhet när hon kommer:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka